• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    02.10.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1203, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4775175
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 20.09.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Veileder NAV

Offentlig forvaltning

NAV Søndre Nordstrand er ett av Oslos største og mest spennende NAV-kontor med ca. 200 ansatte. Kontoret er inndelt i 5 avdelinger, og stillingene er for tiden plassert i Avdeling Oppfølging og Vedtak - Team Arbeid. Teamets hovedområdet er avklaring og arbeidsrettet oppfølging av personer med nedsatt arbeidsevne som enten har statlige ytelser eller/og mottar økonomisk sosialhjelp.

Det er 1 ledig stilling med varighet på 2 år, og mulighet for 1 midlertidig stilling med varighet for 6 måneder.

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning og saksbehandling etter NAV-loven, arbeidsmarkedsloven og folketrygdloven
  • Ansvar for egen portefølje med vekt på brukere med spesielt tilpasset innsatsbehov
  • Arbeidsrettet kartlegging og oppfølging av brukere som innebærer ansvar for behovs- og arbeidsevnevurdering, samt etablering og oppfølging av tiltak og formidling ut til arbeid og aktivitet
  • Tett tverrfaglig samarbeid med team sosial og team helse i samme enheten
  • Utadrettet virksomhet og tverrfaglig samarbeid, inkludert kontakt med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere internt og eksternt
  • Utstrakt digital samhandling med brukere
  • Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Minst 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. For søkere med spesielt relevant erfaring kan deler av utdanningskravet fravikes.
  • Erfaring med motivasjons-, veilednings- eller endringsarbeid
  • Evne til å veilede mot arbeid og aktivitet på en motiverende og tydelig måte
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
  • Kunnskap om helsevesenet, arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
  • Kjennskap til og interesse for NAVs samfunnsoppdrag
  • Gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
  • Gode digitale ferdigheter

Vi ønsker at du har:

  • Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen
  • Erfaring med bruk av fagsystemer som NAV benytter
  • Betydelig omstillingsevne, med evne til å jobbe selvstendig i en krevende arbeidsdag
  • Fokus på resultater 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som har stor arbeidskapasitet, og som er selvstendig og strukturert. Du må trives i et intensivt faglig utviklingsmiljø, og kunne både ta imot og dele med kolleger i teamet/enheten/kontoret. Godt humør og evne til å håndtere stress er nødvendige egenskaper. Personlig egnethet blir vektlagt sterkt.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter Oslo kommunes regulativ, lønnstrinn 32-41, som for tiden tilsvarer kr 516 400 til kr 601 700
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer og et sterkt fokus på arbeid og helhetlige løsninger til beste for våre brukere
 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    02.10.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1203, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4775175
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 20.09.2022