• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1203, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4775175
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 20.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Veileder NAV

Offentlig forvaltning

NAV Søndre Nordstrand er ett av Oslos største og mest spennende NAV-kontor med ca. 200 ansatte. Kontoret er inndelt i 5 avdelinger, og stillingene er for tiden plassert i Avdeling Oppfølging og Vedtak - Team Arbeid. Teamets hovedområdet er avklaring og arbeidsrettet oppfølging av personer med nedsatt arbeidsevne som enten har statlige ytelser eller/og mottar økonomisk sosialhjelp.

Det er 1 ledig stilling med varighet på 2 år, og mulighet for 1 midlertidig stilling med varighet for 6 måneder.

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning og saksbehandling etter NAV-loven, arbeidsmarkedsloven og folketrygdloven
  • Ansvar for egen portefølje med vekt på brukere med spesielt tilpasset innsatsbehov
  • Arbeidsrettet kartlegging og oppfølging av brukere som innebærer ansvar for behovs- og arbeidsevnevurdering, samt etablering og oppfølging av tiltak og formidling ut til arbeid og aktivitet
  • Tett tverrfaglig samarbeid med team sosial og team helse i samme enheten
  • Utadrettet virksomhet og tverrfaglig samarbeid, inkludert kontakt med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere internt og eksternt
  • Utstrakt digital samhandling med brukere
  • Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Minst 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. For søkere med spesielt relevant erfaring kan deler av utdanningskravet fravikes.
  • Erfaring med motivasjons-, veilednings- eller endringsarbeid
  • Evne til å veilede mot arbeid og aktivitet på en motiverende og tydelig måte
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
  • Kunnskap om helsevesenet, arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
  • Kjennskap til og interesse for NAVs samfunnsoppdrag
  • Gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
  • Gode digitale ferdigheter

Vi ønsker at du har:

  • Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen
  • Erfaring med bruk av fagsystemer som NAV benytter
  • Betydelig omstillingsevne, med evne til å jobbe selvstendig i en krevende arbeidsdag
  • Fokus på resultater 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som har stor arbeidskapasitet, og som er selvstendig og strukturert. Du må trives i et intensivt faglig utviklingsmiljø, og kunne både ta imot og dele med kolleger i teamet/enheten/kontoret. Godt humør og evne til å håndtere stress er nødvendige egenskaper. Personlig egnethet blir vektlagt sterkt.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter Oslo kommunes regulativ, lønnstrinn 32-41, som for tiden tilsvarer kr 516 400 til kr 601 700
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer og et sterkt fokus på arbeid og helhetlige løsninger til beste for våre brukere
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1203, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4775175
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 20.09.2022