• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    10.12.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6473565
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Bergen kommune

Veileder Jobbsjansen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ny Sjanse, kvalifiseringssenter for innvandrere er lagt til Nav Bergen sentrum, men er et byomfattende tiltak. 
Vi søker etter en faglig dyktig og engasjert veileder til Jobbsjanse-teamet. Jobbsjansen er en ordning finansiert av IMDI, se:  https://www.imdi.no/tilskudd/jobbsjansen/

Jobbsjansen i Bergen er et byomfattende prosjekt tilknyttet kvalifiseringssenteret Ny sjanse. Ny sjanse er en stor avdeling med over 20 ansatte og har gjennom mange år bygget opp god kompetanse innenfor arbeidsrettet oppfølging spesielt tilpasset innvandrere. Jobbsjansen er en viktig del av fagmiljøet med sine 4 ansatte.
Som veileder i Jobbsjansen vil du arbeide i et sterkt faglig team med stort engasjement for å oppnå gode resultater. Prosjektstillingen er ledig fra 01.01.2026 - 31.12.26, med gode muligheter for forlengelse.

For mer info: https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/bolig-og-sosiale-tjenester/kvalifisering-til-arbeid/arbeidsrettede-tiltak/arbeidsrettede-tiltak-for-innvandrere-ny-sjanse

 

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant 3-årig høgskole/universitetsutdanning
  • Erfaring med prosjektarbeid, formidling - og utviklingsarbeid
  • Krav om inngående kjennskap til målgruppen innvandrerkvinner
  • Krav om lang arbeidserfaring fra arbeidsrettet oppfølging
  • Krav om god kunnskap om arbeidsmarkedet og utdanningssystemet
  • God kjennskap til Navs virkemidler og fagsystem
  • God kjennskap til SE-metodikk
  • Erfaring med undervisning, veiledning og oppfølging av voksne
  • God kjennskap til frivillige tiltak som målgruppen kan ha utbytte av

Personlige egenskaper:

  • Entusiastisk, initiativrik og modig
  • Selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
  • God relasjons- og nettverksbygger
  • Strukturert og resultatorientert

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Engasjerte medarbeidere
  • Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med god faglig kompetanse
  • God opplæring og veiledning til stillingen
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • En arbeidsplass som er IA-bedrift (Inkluderende Arbeidsliv)
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    10.12.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6473565
  • Look here for other jobs from Bergen kommune