Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
10.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4221704Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 23.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillehammer kommune
Veileder i ungdomsteamet, NAV
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 85 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi ledig 1 fast 100 % stilling som veileder i ungdomsteamet.
Arbeidsoppgaver:
- Gi utfyllende veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov
- Kartlegge, avklare og følge opp arbeidssøkere mellom 18-30 år gjennom samtaler og i tett samarbeid med den enkelte.
- Samhandle og samarbeide både internt og med eksterne samarbeidspartnere
- Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.
Hovedoppgavene din vil være:
Å bidra til at personer som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet kommer i jobb og/eller utdanning.
Du vil møte mange mennesker som trenger grundig veiledning og støtte fra deg til å finne en ny retning i sin utdannings -og yrkeskarriere. Du må være motivert for å jobbe med søkere som også kan ha rusutfordringer.
Du vil ha utstrakt kontakt med arbeidssøkere, arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere.
Du vil også ha ansvar for saksbehandling i henhold til NAVs lovverk.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, relasjonsarbeid, markedsarbeid (kjennskap til arbeidsmarkedet og arbeidsgivere i vår region), juridisk metode og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning.
- Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og saksbehandling
- Handlings- og løsningsorientert innstilling, evne til å holde fokus, jobbe selvstendig og strukturert
- Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse
- Gode samarbeidsevner
Personlige egenskaper:
- Du må være god på å bygge relasjoner, og skape motivasjon hos den enkelte
- Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
- Du må ha god serviceholdning, være målrettet og effektiv samt evne å være beslutningsdyktig og levere i henhold til resultatkrav
- Du må evne og se ressurser og muligheter for den enkelte
- Du må evne og tilegne deg ny kunnskap som kreves for å kunne jobbe med helhetlig oppfølging
- Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
- En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
- Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
- Kollegaveiledning
- Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
- Pensjonsordning gjennom KLP
Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
10.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4221704Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 23.11.2021