• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    10.12.2021
  • Sted:
    LILLEHAMMER
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    INNLANDET
  • Arbeidssted:
    LILLEHAMMER
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4221704
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune

Veileder i ungdomsteamet, NAV

Lillehammer kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.

NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 85 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi ledig 1 fast 100 % stilling som veileder i ungdomsteamet.

Arbeidsoppgaver:

  • Gi utfyllende veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov
  • Kartlegge, avklare og følge opp arbeidssøkere mellom 18-30 år gjennom samtaler og i tett samarbeid med den enkelte.
  • Samhandle og samarbeide både internt og med eksterne samarbeidspartnere
  • Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.

Hovedoppgavene din vil være:
Å bidra til at personer som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet kommer i jobb og/eller utdanning.
Du vil møte mange mennesker som trenger grundig veiledning og støtte fra deg til å finne en ny retning i sin utdannings -og yrkeskarriere. Du må være motivert for å jobbe med søkere som også kan ha rusutfordringer.
Du vil ha utstrakt kontakt med arbeidssøkere, arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere.
Du vil også ha ansvar for saksbehandling i henhold til NAVs lovverk.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, relasjonsarbeid, markedsarbeid (kjennskap til arbeidsmarkedet og arbeidsgivere i vår region), juridisk metode og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. 
  • Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og saksbehandling
  • Handlings- og løsningsorientert innstilling, evne til å holde fokus, jobbe selvstendig og strukturert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse
  • Gode samarbeidsevner

Personlige egenskaper:

  • Du må være god på å bygge relasjoner, og skape motivasjon hos den enkelte
  • Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
  • Du må ha god serviceholdning, være målrettet og effektiv samt evne å være beslutningsdyktig og levere i henhold til resultatkrav
  • Du må evne og se ressurser og muligheter for den enkelte
  • Du må evne og tilegne deg ny kunnskap som kreves for å kunne jobbe med helhetlig oppfølging
  • Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt. 

Vi tilbyr:

  • En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
  • Kollegaveiledning
  • Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
  • Pensjonsordning gjennom KLP
 
  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    10.12.2021
  • Sted:
    LILLEHAMMER
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    INNLANDET
  • Arbeidssted:
    LILLEHAMMER
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4221704
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune