• Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    13.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5909575
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
Vacancy

Sandnes kommune

Veileder i Inntaksteam – Gjør en forskjell for barn og familier!

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du opptatt av forebygging og psykisk helse?

Vi søker en over gjennomsnittet engasjert og dyktig fagperson til inntaksteamet vårt! 

Inntaksteamet gir støtte til barn og familier i sårbare situasjoner og bidrar til å sikre helhetlig og rett hjelp til rett tid.  

Hos oss får du:

  • Meningsfylte arbeidsoppgaver: Gjør en forskjell i livet til barn og familier som trenger det
  • Faglig utvikling: Arbeid i et stimulerende miljø med høyt kompetansenivå, og mulighet til å fordype deg i eget og nye fagområder.
  • Medvirkning: Vær med på å utvikle og forme våre tjenestetilbud til barn/ungdom og foresatte.

Ressurssenteret tilbyr veiledning til foreldre og psykisk helsehjelp til barn og unge etter helse- og omsorgstjenesteloven. Vi er en feedback informert tjeneste som bruker  tilbakemeldinger fra barn, unge og familier systematisk som grunnlag for mål og samarbeid. 

Kvalifikasjoner:

  • Krav om bachelor i helse og sosialfag
  • Krav om erfaring fra arbeid med barn, ungdom og familier.
  • Ønskelig med videreutdanning innen psykisk helse/rus, familieterapi eller psykososialt arbeid med barn og unge.
  • Ønskelig med sertifisering i COS, TIK, DUÅ eller andre evidensbaserte gruppetilbud.
  • Ønskelig med erfaring fra psykisk helsearbeid i spesialisthelsetjeneste eller kommune
  • Ønskelig med god kunnskap og erfaring fra arbeid  med relevante lovverk, fagsystem og digitale løsninger
  • God systemkompetanse
  • Gyldig førerkort klasse B, manuell gir
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknad, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2

Personlige egenskaper:

  • Du er engasjert i psykisk helse og ønsker å jobbe med barn/ungdom og foresatte
  • Du ønsker å jobbe verdibasert og bruke våre verdier og barnesyn i arbeidet med barn/ungdom og foresatte  
  • Du er kreativ, nytenkende og fleksibel
  • Du er positiv og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er ressurs- og løsningsorientert
  • Du tenker system og helhet
  • Du tåler å arbeide under press
  • Du skaper tillit og gode relasjoner til menneskene rundt deg
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø i et spennende fagfelt som er i utvikling
  • Delta i spennende nybrottsarbeid innen forebygging og psykisk helsearbeid med barn og unge og foresatte
  • Samarbeid med andre tjenester
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitid
  • Tjenestebil
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    13.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5909575
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune