Company
Gjøvik kommuneApplication deadline
15.11.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5432509Look here for other jobs from Gjøvik kommune
- Updated 01.11.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Gjøvik kommune
Veileder i 100 % fast stilling NAV Gjøvik
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
En av våre erfarne veiledere går snart av med pensjon, og vi ser derfor etter en ny dyktig kollega som ønsker å være med å løse vårt samfunnsoppdrag. er du en person som evner å se mennesker i et helhetsperspektiv? Ser du arbeid som helsefremmende, og har tro på den enkeltes ressurser? Hvis du i tillegg liker en arbeidshverdag hvor oppgavene er i stadig endring, da er dette en stilling for deg.
NAV Gjøvik ligger i sentrumsnære lokaler. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe Arbeid under 30. Vi jobber for å flere unge i utdanning og arbeid.
Arbeidsoppgaver:
- Helhetlig oppfølging, veiledning og motivasjonsarbeid med personer i ulike livssituasjoner
- I samarbeid med den som følges opp kartlegge behov, ressurser, kompetanse og arbeidsevne
- Gi karriereveiledning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet
- Gi informasjon, råd og veiledning om NAV sine tjenester, inkludert økonomisk råd og veiledning
- Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter gjeldende regelverk, herunder forvaltningsloven, NAV-loven, folketrygdloven, sosialtjenesteloven, arbeidsmarkedsloven og tiltaksforskriften
- Forvaltningsmessige oppgaver, inkludert å dokumentere det løpende oppfølgingsarbeidet i ulike fagsystemer
- Delta i betjening av publikumsmottaket i våre åpningstider
- Samarbeide tett med andre relevante aktører i eller utenfor NAV-kontoret, blant annet fastleger, helsevesenet, tiltaksarrangører og ikke minst arbeidsgivere
- Delta i tverrfaglige møter og drøftingsarenaer både internt og eksternt
- Du skal sammen med resten av kontoret bidra til at vi utvikler stadig bedre brukertjenester og at kontoret når sine virksomhetsmål
NAV Gjøvik jobber kontinuerlig med mål om å levere de beste tjenestene. Det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.
Kvalifikasjoner:- Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag eller pedagogikk
- For søkere med erfaring som vurderes som særlig relevant for stillingen kan vi ved unntakstilfeller fravike utdanningskravet
- Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid
- Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning
- God digital kompetanse og evne til raskt å sette seg inn i og bruke nye digitale løsninger. Du må også kunne veilede andre i bruk av digitale løsninger
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter. Du kan uttrykke deg og skrive på en forståelig og tilgjengelig måte
- Gode resultater fra relevant arbeid
Det er ønskelig at du har
- Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
- Kjennskap til utdanningssystemet
- Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid
- Erfaring med bruk av lovverk
- Har høy arbeidskapasitet og solid gjennomføringsevne
- Er strukturert og systematisk
- Er fleksibel, løsningsdyktig og evner å håndtere uforutsigbarhet
- Har tro på at alle som ønsker det skal kunne delta i arbeidslivet
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:- Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Kollegaveiledning
- Fleksibel arbeidstid
- Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
- Pensjonsordning gjennom KLP
- Lønn etter kommunens regulativ
- Ansettelse på vanlige kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Company
Gjøvik kommuneApplication deadline
15.11.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5432509Look here for other jobs from Gjøvik kommune
- Updated 01.11.2023