• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    15.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5989256
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 08.01.2025
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Veileder boligtildeling i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Nav Gjøvik har ledig 100% stilling som veileder boligtildeling. Stillingen inngår i  vår drift- og økonomiavdeling.

Nav Gjøvik ligger i dag i sentrumsnære lokaler, og fra august 2025 skal vi inn i helt nytt bygg i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere, og er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid. 

Arbeidsoppgaver:

  •  Saksbehandle søknader om kommunale boliger

  • Saksbehandle depositumskrav

  • Delta i tildelingsmøter kommunale boliger

  • Veiledning og bistand til husstander som er i en kjøpsprosess med startlån

  • Ivareta leie-til-eie hvor hensikten er å bistå leietagere som har mulighet til å kjøpe bolig å få realisert dette

  • Sammen med boligsosial veileder følge opp personer med lav boevne i kommunale boliger

Nav er i stadig utvikling, så endring av arbeidsoppgaver må påregnes. 

Kvalifikasjoner:
  • Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen sosialfag, økonomi eller lignende. Erfaring som blir vurdert relevant for stillingen kan kompensere for noe av utdanningskravet

  • Erfaring med veiledning, saksbehandling og god økonomisk forståelse

  • Erfaring med og evne til god dialog med personer i utfordrende situasjoner

  • Evne til å yte praktisk oppfølging og veiledning i bosituasjon

  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter

  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:
  • Kunne arbeide målrettet og løsningsorientert

  • Gode veilednings- og samarbeidsevner

  • Evne til å jobbe selvstendig og i team

  • Trives med høyt arbeidstempo og faglige utfordringer

  Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi kan tilby:
  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde  

  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse  

  • Muligheter for faglig og personlig utvikling  

  • Kollegaveiledning  

  • Fleksibel arbeidstid   

  • Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer  

  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid

  • Ansettelse på vanlige kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid. Pensjonsordning gjennom KLP

  • Lønn etter kommunens regulativ

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    15.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5989256
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 08.01.2025