Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
09.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6441162Se här för andra jobb från Bergen kommune
Bergen kommune
Veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nav Bergen Sentrum Sosialtjeneste har 2 ledige faste stillinger som veileder ved vårt jobbsenter som er lokalisert i Bredalsmarken 15.
Jobbsenteret har ansvaret for tiltaket "Folk I Arbeid" (FIA), som er en del av aktivitetsplikten etter Lov om sosiale tjenester i Nav. Målet med deltakelsen i FIA er å veilede/ bistå deltakerne i jobbsøkerprosessen.
Arbeidet som veileder ved vårt jobbsenter byr på utfordrende og spennende arbeidsoppgaver. Sentrale deler av arbeidsoppgavene er blant annet kartlegging, karriereveiledning, tett individuell oppfølging og utarbeidelse av tiltaks-/ kvalifiseringsplaner i nært samarbeid med deltakerne.
Erfaring fra arbeid med unge voksne samt se hver enkelt sin kompetanse og hvordan de raskt kan komme i aktivitet, vurderes som viktig.
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 85 000 innbyggere og ca. 3000 kommunale tjenestemottakere. Nav Bergen sentrum er regionskontor i Nav region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har Nav Bergen sentrum rundt 300 ansatte, hvor 219 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Sosialtjenesten i Nav er en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved Nav Bergen sentrum er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering, Mottak og Avklaring, Mottak og avklaring ungdom, Bo-oppfølgingstjenesten, Gjeldsrådgivningstjenesten, NorA og Ny sjanse. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.
Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.
Kvalifikasjoner:
- Bachelorgrad i sosialt arbeid. Annen relevant høyere utdanning, dersom en i tillegg har lang erfaring fra dette arbeidsfeltet
- Ønskelig med erfaring fra arbeidsrettet oppfølging. Kandidaten bør være salgsorientert og ha god kunnskap om arbeidsmarkedet/ utdanningssystemet
- Minst 2 års arbeidserfaring fra Nav med god kjennskap til virkemidler og fagsystemer
- God kunnskap om offentlig forvaltning og hjelpeapparatet
- Erfaring med undervisning, veiledning/ karriereveiledning og oppfølging
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne, samt gode IKT-kunnskaper
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Personlige egenskaper:
- Entusiastisk, initiativrik og modig- Løsningsorientert
- God relasjons- og nettverksbygger
- Resultatorientert
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
09.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6441162Se här för andra jobb från Bergen kommune