Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
07.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7037, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antall stillinger
1karriere-kode
5086780Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 27.03.2023
Trondheim Kommune
Veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Lerkendal har en fast 100 prosent stilling som veileder med fokus på ukrainske flyktninger.
Denne stillingen er plassert i kontorets markedsavdeling med 22 ansatte. NAV Lerkendal har ca. 210 ansatte som fordeler seg på ni avdelinger.
NAV sine overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. For å nå dette målet skal vi bygge en sterk og mangfoldig organisasjon, finne bedre måter å jobbe på og utvikle nye tjenester for brukerne. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver, og gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktig samfunnsoppdrag. NAV har i partnerskap mellom stat og kommune etablert NAV-kontor over hele landet.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3 årig relevant høyskole utdanning som f.eks. bachelor innen sosialt arbeid, pedagogikk, samfunnsfag eller psykologi. Andre utdanningsretninger kan også være aktuelle.
- Veiledning og rådgivningskompetanse er en fordel
- Gode norskkunnskaper. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2.
- Er flink til å bruke digitale verktøy i arbeidet
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
- Relasjonelle ferdigheter og evne til å bygge nettverk
- Analytiske ferdigheter, evne til å se trender og sammenhenger (ha god samfunnsforståelse)
- God kjennskap til næringslivet i Trondheim og omegn
- Erfaring fra markedsarbeid og arbeidsgiverkontakt
Det er ønskelig at du har:
- Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb.
- Har interesse for arbeidsmarkedet og har erfaring med arbeid mot arbeidsgivere
- Har erfaring fra arbeid med fremmedspråklige/flyktninger
- Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning
Personlige egenskaper:
- Har gode samarbeid- og kommunikasjonsevner
- God evne til å få kontakt med brukere i en vanskelig livssituasjon, og evne til å stå i tette relasjoner over tid
- Tar raskt til seg ny kunnskap, tar ansvar for egen læring
- Evne til å være strukturert og kunne anvende gjeldende lovverk
- Godt humør og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- Evne til å håndtere en hverdag med høyt arbeidspress
- Fleksibel ved endring i arbeidsoppgaver og metodikk
- Evne til å jobbe i team, samt jobbe i åpent landskap
- Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
07.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7037, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antall stillinger
1karriere-kode
5086780Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 27.03.2023