• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7037, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5086780
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Veileder 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Lerkendal har en fast 100 prosent stilling som veileder med fokus på ukrainske flyktninger.

Denne stillingen er plassert i kontorets markedsavdeling med 22 ansatte. NAV Lerkendal har ca. 210 ansatte som fordeler seg på ni avdelinger.

NAV sine overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. For å nå dette målet skal vi bygge en sterk og mangfoldig organisasjon, finne bedre måter å jobbe på og utvikle nye tjenester for brukerne. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver, og gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktig samfunnsoppdrag. NAV har i partnerskap mellom stat og kommune etablert NAV-kontor over hele landet.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 årig relevant høyskole utdanning som f.eks. bachelor innen sosialt arbeid, pedagogikk, samfunnsfag eller psykologi. Andre utdanningsretninger kan også være aktuelle.
  • Veiledning og rådgivningskompetanse er en fordel
  • Gode norskkunnskaper. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2.
  • Er flink til å bruke digitale verktøy i arbeidet
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
  • Relasjonelle ferdigheter og evne til å bygge nettverk
  • Analytiske ferdigheter, evne til å se trender og sammenhenger (ha god samfunnsforståelse)
  • God kjennskap til næringslivet i Trondheim og omegn
  • Erfaring fra markedsarbeid og arbeidsgiverkontakt

Det er ønskelig at du har:

  • Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb.
  • Har interesse for arbeidsmarkedet og har erfaring med arbeid mot arbeidsgivere
  • Har erfaring fra arbeid med fremmedspråklige/flyktninger
  • Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeid- og kommunikasjonsevner
  • God evne til å få kontakt med brukere i en vanskelig livssituasjon, og evne til å stå i tette relasjoner over tid
  • Tar raskt til seg ny kunnskap, tar ansvar for egen læring
  • Evne til å være strukturert og kunne anvende gjeldende lovverk
  • Godt humør og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Evne til å håndtere en hverdag med høyt arbeidspress
  • Fleksibel ved endring i arbeidsoppgaver og metodikk
  • Evne til å jobbe i team, samt jobbe i åpent landskap
  • Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
  • Nødvendig opplæring og veiledning
  • Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7037, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5086780
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.03.2023