• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.12.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6466902
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Vedlikeholdsplanlegger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi styrker vår satsing på vedlikehold og i en nyopprettet stilling så søker vi en strukturert og løsningsorientert vedlikeholdsplanlegger som vil ha en nøkkelrolle i å sikre driftssikre og kostnadseffektive formålsbygg i Sandnes kommune.

Sandnes kommune har en av distriktets største eiendomsporteføljer bestående av blant annet barnehager, skoler, kontorbygg, boliger, idrettshaller og sykehjem. Vi ønsker en som kan bidra med forvaltning av disse verdiene fremover.
Sandnes Eiendom - Forvaltning har det overordnende ansvaret og myndighet for forvaltning, planlegging av drift, bestille vedlikehold og sørge for å utvikle kommunens byggportefølje. 

Du blir en del av et fagmiljø som jobber med å utvikle og følge opp vedlikeholdsstrategier for skoler, barnehager, helsebygg og andre kommunale bygg.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen bygg, eiendomsforvaltning eller tekniske fag bachelor/ingeniør, eventuelt teknisk fagskole med lang erfaring og fagbrev kan vurderes.
  • Erfaring med vedlikeholdsplanlegging, drift eller prosjektarbeid innen bygg helst tverrfaglig
  • Innsikt standardene som benyttes i faget, NS 3424 - Tilstandsanalyser, NS3451 Bygningsdelstabellen og NS 3454 Livssykluskostnader
  • God forståelse for bygningsforvaltning
  • Gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide på tvers av fagområder
  • Søker må ha bilsertifikat klasse B for stillingen
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • God kompetanse innen IT og kan bidra til å se mulighetene KI kan hjelpe oss med

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).


Personlige egenskaper:

  • Strukturert og analytisk med evne til å se helheten for hele porteføljen av bygg får å sikre riktig ressursbruk
  • Løsningsorientert, initiativrik og selvgående med at du tar eierskap til prosessen og bruk av IT-verktøy
  • Interessert i digitalisering, kunstig intelligens og automatisering av prosesser
  • God skriftlig fremstilling og formulering er viktig
  • Være en god kollega ved å bidra med din kunnskap i teamet  med hensyn nødvendighet og prioritering av tiltak
  • Trives både med selvstendige arbeidsoppgaver og teamarbeid
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende og samfunnsnyttig stilling med stor påvirkningskraft
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger i et tverrfaglig miljø
  • Mulighet for kompetanseutvikling.
  • Kontorlokaler i sentrum av Sandnes med gode kollektivtilbud
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.12.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6466902
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune