Ledigt jobb

Trøndelag fylkeskommune

Undervisningsstilling i norsk, norsk 2, sosiologi- og sosialantropologi og kroppsøving - vikariater

Offentlig forvaltning

Melhus videregående skole er en kombinert skole med ca. 500 elever fordelt på yrkesfaglige- og studieforberedende programmer. Skolens 90 ansatte bidrar til et inkluderende og godt arbeidsmiljø, og vi er stolt av å ha "Melhus videregående skole - gir muligheter for alle" som vår visjon. Skolens grunnleggende verdier er kunnskap, mestring og trivsel. Elevenes læringsmiljø står i fokus for hele skolens virksomhet. Skolen ligger sentrumsnært og vakkert til ved elva Gaula.

Melhus videregående skole søker etter dyktige og motiverende lærere med undervisningskompetanse i ett eller flere av fagene norsk, norsk 2, sosiologi- og sosialantropologi og kroppsøving. Flere stillinger med varierende varighet, til sammen 150%. Vi søker etter deg som har et reflektert forhold til elever og læring og som jobber for at alle skal oppleve kunnskap, mestring og trivsel i tråd med intensjonene i fagfornyelsen, samt aktivt bidrar i skolens profesjonsfellesskap.

Deler av stillingen vil ha varighet frem til 31.12.25, mens resterende vil ha varighet ut skoleåret 2025/26. Tiltredelse snarest.

Kvalifikasjoner:

  • Krav om undervisningskompetanse i norsk, norsk 2, sosiologi- og sosialantropologi eller kroppsøving
  • Krav om pedagogisk utdanning
  • Kompetanse innenfor pedagogisk bruk av IKT
  • Erfaring med arbeid med minoritetsspråklige elever er ønskelig for deler av stillingen

Personlige egenskaper:

  • Har evner og interesse for å motivere elevene og tilpasse opplæringen
  • Har evner og interesse for å skape gode relasjoner til elever og kolleger
  • Har gode metoder for elevmedvirkning i undervisningen
  • Er fleksibel og løsningsorientert og har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
  • Har interesse for nye måter å drive opplæringen på

Vi tilbyr:

  • Allsidig og trivelig arbeidsmiljø
  • Lønn- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, reglement, avtaler og regulativ