Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillestrøm Kommune

Undervisningsinspektør - Frydenlund skole og ressurssenter

Offentlig forvaltning

Vi trenger deg som brenner for å lede en skole for elever som har behov for ekstra tilrettelegging.

Frydenlund skole og ressurssenter er en spesialskole for ca. 50 elever med psykisk utviklingshemming og/eller store og sammensatte lærevansker.

Skolen gir et helhetlig tilbud til elever med nevrologisk betingede vansker og elever med multifunksjonshemming. Det kan være elever som har Downs syndrom, autisme og autismespekterforstyrrelser. Til skolen hører også Frydenlund logopedtjeneste, synspedagog og spesialundervisning for voksne med utviklingshemming.

Vi lyser nå ut en 100% stilling som undervisningsinspektør. Inspektøren inngår i skolens ledergruppe og skal være med å lede skolens spesialpedagogiske utviklingsarbeid samt bidra til god personalledelse og utnyttelse av skolens ressurser.

Frydenlund skole og ressurssenter skal være ledende på spesialpedagogisk opplæring, og bidra til å styrke kommunens samlede spesialpedagogiske kompetanse gjennom å være et ressurssenter. Som inspektør vil du være med å lede det spesialpedagogiske utviklingsarbeidet og utvikle rammer og struktur for best mulig opplæring for elevene.

Vi søker en inspektør med høy arbeidskapasitet, som er utviklingsorientert med god relasjonskompetanse, og som er opptatt av samarbeid, fellesskap og trivsel for alle medarbeidere og elever. 

Arbeidsoppgaver:

  • Delta i planlegging og ledelse av skolens utviklingsarbeid
  • Delta i organisering, planlegging og drift av skolens spesialpedagogiske arbeid
  • Støtte, veilede og følge opp medarbeidere
  • Lede/delta i tverrfaglige møter, bidra i elevsaker og samarbeide med foresatte og andre samarbeidspartnere
  • Sosialpedagogiske oppgaver knyttet til elevoppfølging
  • Innsøking til, og bidrag til gode overganger for elever til videregående skole
  • Delta i og bidra til utvikling av skolens rolle som ressurssenter
  • Lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats for elevenes læringsutbytte
  • Ressursplanlegging, timeplanlegging, fraværshåndtering, resultatkontroll

Kvalifikasjoner:

  • Undervisningskompetanse for grunnskolen
  • Erfaring fra grunnskole eller videregående opplæring
  • Videreutdanning i spesialpedagogikk og erfaring fra spesialpedagogisk arbeid, gjerne innenfor fagområdene utviklingshemning, autisme og alternativ supplerende kommunikasjon, foretrekkes
  • Det er ønskelig med ledererfaring og/eller lederutdanning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper og evne til å sette seg inn i og bruke administrative datasystemer
  • Erfaring med utviklingsarbeid er en fordel

Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med opplæringsloven § 10-9, og om nødvendig, tilfredsstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i forskrift om tuberkulosekontroll

Personlige egenskaper:

  • Utviklingsorientert og målrettet
  • Engasjert, initiativrik og fleksibel
  • Lyttende, løsningsorientert og beslutningsdyktig
  • Evne til å iverksette og gjennomføre beslutninger
  • Pålitelig og lojal
  • Godt humør og gode samarbeidsegenskaper
  • God relasjonskompetanse
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale ihht. Hovedtariffavtalens kapittel 4 
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag