• Företag
    Molde kommune
  • Ansökningstiden
    24.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5046016
  • Se här för andra jobb från Molde kommune
  • Uppdaterad 04.03.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Molde kommune

Trainee og prosjektleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for å skape det nye til det beste for våre innbyggere og andre samfunnsaktører? 

Ønsker du å arbeide i et kreativt miljø der du er med på å skape fremtiden? Er du god på å se sammenhenger, tenke helhetlig og å få positive ting til å skje? Er du proaktiv, har gode samarbeidsevner og kan dokumentere gjennomføringskraft? Evner du å se muligheter og ta initiativ?  

Da har vi stillingen for deg! 

Vi har to ledige prosjektstillinger i to års engasjement. Trainee-stillingen tilbys en nyutdannet med høyere utdanning. 

 

Oppgaver Trainee 

  • Delta som ressursperson i Smart Molde prosjekt og andre prosjekt og prosesser 
  • Utvikle og følge opp egen prosjektportefølje i samhandling med andre 
  • Koordinator i InnbyggerLaben, stå for daglig drift, booke møter og ta imot gjester 
  • Planlegge og gjennomføre workshops og andre arrangement  
  • Kommunikasjonsoppgaver  

 

Oppgaver Prosjektleder 

  • Være prosjektleder og ressursperson i Smart Molde prosjekt og andre prosjekt og prosesser 
  • Identifisere muligheter og sette i gang tiltak og prosjekter 
  • Identifisere økonomiske og ressursmessige muligheter, søke støtte fra virkemiddelapparatet og rapportere om prosjekt 
  • Planlegge og gjennomføre workshops og andre arrangement  
  • Arbeide i InnbyggerLaben og bidra til daglig drift 
  • Kommunikasjonsoppgaver 

 

Vi søker deg som har/er 

  • Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå 
  • Teft for og evne til å sette sammen og lede team mot felles mål og oppnå gevinster 
  • Kompetanse om prosessledelse og innovative arbeidsmetoder  
  • Kompetanse om prosjektledelse og gjennomføringsevne 
  •  Evner å jobbe i høyt tempo og trives med en dynamisk arbeidshverdag 
  • Liker å arbeide selvstendig og i team 
  • God kompetanse i digitale verktøy  
  • God forståelse og utførelse av forvaltning, etikk og tillit  
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 

 

 Vi tilbyr 

 
  • Et dynamisk og innovativt arbeidsmiljø med varierende oppgaver fra dag til dag 
  • Muligheter for å påvirke egne arbeidsoppgaver og hvordan de kan løses 
  • En støttende teamkultur som feirer både små og store fremskritt 
  • Erfaring med samhandling mellom kommune og næringsliv, akademia, andre offentlige aktører samt innbyggere og lag og organisasjoner 
  • Et stort nettverk lokalt, regionalt og nasjonalt 
  • Muligheter for testing, pilotering og sprinte i oppgaver 
  • Et miljø med rom for å prøve og feile, og hvor det er høyt under taket 
  • Mange interessante arbeidsoppgaver, prosesser og prosjekter som har positiv innvirkningsamfunnsutviklingen 
  • Lønn etter avtale

 

Beskrivelse av arbeidssted:  

Analyse- og utviklingsavdelingen er en stabsavdeling som blant annet har ansvar for kommuneplanens samfunnsdel, planstrategi og å følge opp folkehelse i planarbeid. Vi bistår sektorene med kompetanse innen prosjekt- og prosessledelse, og leder satsingen Smart Molde. Til avdelingen ligger barn og unges representant og kommunens rådgivere innen bærekraft og klima. Avdelingen har også ansvar innen IKT og digitalisering samt oppfølging av investeringsprosjekt i Molde kommune.

Det er i dag to medarbeidere i Smart Molde. De to nye stillingene skal utfylle det eksisterende teamet. Det kan bli endringer i stillingsinnhold og stillingsstørrelse dersom det er hensiktsmessig ut ifra søkeres og arbeidsgivers behov. Stillingene er i utgangspunktet knyttet til et 2-årig prosjekt, med mulighet for forlenging.  

Litt om Smart Molde og InnbyggerLaben: 

Med støtte fra Møre og Romsdal fylkeskommune har Molde kommune etablert InnbyggerLaben INNOM for å bedre samskapningen mellom innbyggere, lag og organisasjoner, næringsliv, akademia og offentlige aktører. Dette har vært en suksess, og nå utvider vi staben med to nye prosjektstillinger. Smart Molde, via InnbyggerLaben, skal være en aktiv bidragsyter til å nå kommunes utviklingsmål Kommuneplanens samfunnsdel Molde 2021-2031 

I Smart Molde skal vi fremme innbyggernes livskvalitet, bidra til økt næringsutvikling, og samtidig ta hensyn til miljø og klima. Smart bruk av teknologi og data kan bidra til å forbedre offentlige tjenester, fremme mer effektiv ressursbruk, øke produktiviteten og gjøre byer og steder mer attraktive og mer klima- og miljøvennlige. 

I Smart Molde er vi en aktiv deltager i satsingene til bærekraftfylket Møre og Romsdal– Slik skal vi utvikle berekraftfylket Møre og Romsdal (mrfylke.no) 

Ta gjerne kontakt med Mette Jane Holand for å høre mer om stillingene mobil 90017957. 

Vi kan også oppgi referanser for hvordan det er å jobbe hos oss og med oss. 

 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir benyttet. Godkjente kopier og vitnemål  tas med ved et intervju.

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

  • Företag
    Molde kommune
  • Ansökningstiden
    24.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5046016
  • Se här för andra jobb från Molde kommune
  • Uppdaterad 04.03.2023