Ledigt jobb

Tønsberg kommune

Tjenesteleder for sykepleietjenesten

Offentlig forvaltning

Tønsbergregionen legevakt har ansvar for å levere døgnkontinuerlig øyeblikkelig hjelp til innbyggerne i Holmestrand, Færder og Tønsberg kommune. Tjenesten er samlokalisert med øyeblikkelig hjelp døgnenhet og Tønsberg legekontor, i Kjelle helsepark.

Tjenesteleder for sykepleietjenesten har delegert myndighet for den daglige driften av legevakten, i tett samarbeid med tjenesteleder for legetjenesten (legevaktsoverlegen). Vi søker etter en erfaren leder, med interesse for akuttmedisin, som ønsker å bidra i utviklingen av samfunnsoppdraget. Hos oss får du lede ett kvalifisert team, og spiller en viktig rolle i å sikre kvalitet på legevakt og tjenester til innbyggerne. 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Ha ansvar for personalledelse, økonomistyring og fagutvikling
  • Tilrettelegge for partssammensatt samarbeid
  • Sikre at legevakten følger lover, forskrifter og internt prosedyrer
  • Samarbeide tett med andre helseaktører
  • Ha ansvar for legevaktens kvalitets- og forbedringsarbeid
  • Sikre et forsvarlig arbeidsmiljø, og tilrettelegge for opplæring og utvikling av ansatte

Kvalifikasjoner

  • Sykepleier
  • Ledererfaring, gjerne innenfor helseledelse
  • Erfaring med budsjett- og økonomiansvar
  • Erfaring fra legevaktsarbeid/akuttmedisin
  • Gode kommunikasjonsevner og samarbeidsevner
  • Kjennskap til relevant regelverk og nasjonale føringer for legevaktstjenester

Vi ser etter deg som

  • Er en dyktig leder som inspirerer og motiverer medarbeiderne
  • Har kjennskap til arbeidsverktøyene som GAT og CGM
  • Gjerne har erfaring med turnusplanlegging (årsturnus)
  • Har et genuient engasjement for pasientsikkerhet og legevaktsarbeid
  • Vi ønsker oss en leder som jobber hver fjerde helg
  • Har evne til å jobbe selvstendig, være tydelig, systematisk og analytisk
  • Er en synlig leder i miljøet
  • Ønsker å bidra til utvikling av tjenesten

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende lederstilling
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Samarbeid med faglige dyktige kollegaer
  • Lønn etter gjeldende avtale

 Politiattest må fremlegges før ansettelse.

Personlig egnethet vektlegges.

Det tas forbehold om organisatoriske endringer.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost