• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4711771
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.08.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Teknisk prosjektleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for utbygging i Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere med mange spennende og utfordrende utbyggingsprosjekt. Samlet er utbyggingsporteføljen på om lag 12 milliarder kroner med en årlig omsetning på rundt 2 milliarder kroner.

Vårt oppdrag er å representere Bergen kommune som utbygger i gjennomføring av byggeprosjekter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, boliger, kulturbygg og sykehjem. Vi har mange spennende utbyggingsprosjekter i alle faser, fra skisseprosjekt til gjennomføring.

Vår visjon bygg med omtanke har mange betydninger. Vi skal realisere kommunale bygg med særlig omtanke for klima og miljø. Dette innebærer at vi så langt som mulig skal søke gjenbruk av bygg og inventar gjennom transformasjon, samt bærekraftig løsninger for utbygging og drift gjennom byggets levetid. Våre byggeprosjekt skal gjennomføres slik at brukere, nærmiljø og byens innbyggere har nytte og glede av et bygg i mange år framover. Følg lenken for mer informasjon om planlagte prosjekter:  https://bit.ly/32AuvH8 

Fra 1.7.2022 endrer etaten organisering og vi søker i den forbindelse etter prosjektledere til en nyopprettet avdeling for systematisk ferdigstillelse.

Vi ser etter deg som har god kjennskap til tekniske bygningsinstallasjoner og integreringen dem imellom. Du forstår hvorfor det er viktig med tidlig involvering, en god sluttfase og at tekniske anlegg testes. I tillegg ønsker vi at du ser løsninger når andre ser problemer. Du har erfaring fra enten automasjon, elektro eller VVS.  

Vi ber vi alle søkere om å laste opp relevante vitnemål og attester på søknadstidspunktet, da dette er en del av vurderingsgrunnlaget.

Arbeidsoppgaver:

Som teknisk prosjektleder i Etat for utbygging vil du være involvert flere prosjekter. Det kan være i størrelsesorden 5-10 prosjekter avhengig av størrelse og kompleksitet.
Hovedoppgaven er å bistå EFU sin prosjektleder med å ivareta helheten og samspillet mellom de tekniske systemene i våre prosjekter i alle prosjektets faser. I prosjektene vil du få bistand av en ITB-ansvarlig, samt Bergen kommunes egne tekniske fagrådgivere. Sammen skal dere sikre at kommunens behov for velfungerende og feilfrie bygg oppfylles.

Kort oppsummert blir dine arbeidsoppgaver å:

  • Oppfølging av at systematisk ferdigstillelse er med allerede fra skisseprosjektfasen
  • Involvere byggeier sine tekniske fagressurser i prosjektet.
  • Bistå med avklaringer knyttet til fravik fra byggeiers krav.
  • Koordinere involveringen av våre tekniske fagressurser i hvert enkelt prosjekt.
  • Påse at sluttfasen planlegges tidlig og utføres på en god måte.
  • Sikre en best mulig overgang mellom byggeprosjektet og byggeier.  
  • Møteledelse og rapportering.

Du inngår i et team som for tiden består av 3 andre tekniske prosjektledere.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad eller teknisk fagskole. Kandidater med kun fagbrev kan vurderes dersom de har tilstrekkelig erfaring med stillingens oppgaver..
  • Helst over 5 års erfaring fra tverrfaglig prosjektering eller installasjon av tekniske systemer.
  • Erfaring med å ta ledelse i en gruppe eller ha faglig ansvar for oppgaver som involverer flere fag.
  • God skriftlig formuleringsevne.

Personlige egenskaper:

  • Involverer, finner løsninger i samarbeid med andre og skaper et felleskap med de involverte i prosjektene.
  • Benytter digitale løsninger for å gjøre jobben din mest mulig effektivt.
  • Er tilpasningsdyktig:
    • Tekniske bygningssystemer er i rask utvikling og du må raskt kunne tilpasse deg dette.
    • Du må mestre å arbeide med flere prosjekter parallelt, i ulike prosjektfaser. 
  • Trives med å systematisere, strukturere og håndtere mange samtidige arbeidsoppgaver.
  • Du gir beskjed når ikke alt går som det skal.
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø. 

Vi tilbyr:

  • Faglig og personlig utvikling.
  • Godt arbeidsmiljø med muligheter for sosiale aktiviteter både i og utenfor arbeidstiden.
  • Engasjerte og dyktige kolleger.
  • Fleksibel arbeidstid og fine kontorlokaler med sentral beliggenhet.
  • God pensjonsordning.
  • Lønn etter avtale.
  • Moderne kontorfasiliteter i Bergen sentrum

 

Ta gjerne kontakt med avdelingsleder Åsmund Manger om du lurer på noe. 

 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4711771
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.08.2022