• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    08.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5369533
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 24.09.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Teknisk ansvarlig for 110 Vest

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen brannvesen er kommunens brann- og redningskorps med ca. 300 ansatte. Brannvesenet består av beredskapsavdelingen, brannforebyggende avdeling, 110 Vest og felles stab.

Vi søker nå teknisk ansvarlig for 110 Vest.

110 Vest består av 38 deltakerkommuner med rundt 600 000 innbyggere i Vestland. Totalt omfatter dette 33 brannvesen med til sammen 94 brannstasjoner. Bergen er vertskommune og har ansvaret for drift og administrasjon av sentralen som ligger i hovedbrannstasjonen i Bergen. 110 Vest håndterer rundt 13 000 nødanrop og 8 000 oppdrag årlig.

Nødmeldetjenesten innen brann og redning (110-sentralene) skal i årene som kommer foreta store investeringer innen IKT-løsninger. Nytt oppdragshåndteringsverktøy for 110-sentralene, ny kommunikasjonsløsning og neste generasjons nødnett er noe av det som skal innføres frem mot 2030. Kunstig intelligens (KI) er områder som også vil påvirke nødmeldetjenesten og hvordan vi arbeider.

Vår nye kollega vil få en sentral rolle i å sørge for sikker drift av nødmeldetjenesten innen brann og redning. Dette innebærer blant annet ansvar for å opprettholde sikkerheten og funksjonaliteten til sentralens infrastruktur og teknologiske løsninger.

Vår nye kollega vil ha et tett samarbeid både internt i brannvesenet og opp mot eksterne beredskapsressurser. Stillingen rapporterer til avdelingsleder 110 Vest. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning enten som IKT-tekniker eller relevant utdanning og erfaring innenfor IKT
    Søkere med erfaring fra nødmeldesentral, brann- og redningsvesen eller andre beredskapsorganisasjoner, og som har god kunnskap og inngående teknisk forståelse for tjenesten og nødetatenes tekniske behov kan også være aktuell
  • God forståelse av datanettverk og IT-infrastruktur
  • Evne til rask å kunne søke feil og løse problemer
  • Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter

Du må også kunne ivareta operasjonelle funksjoner i 110-sentralen ved behov

Du må tidvis påregne å være disponibel for arbeidsgiver utenom ordinær arbeidstid etter nærmere avtale

Personlige egenskaper:

  • Tydelig og målrettet
  • Teamorientert
  • Initiativrik
  • Utforskende og innovativ
  • Selvstendig

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for hjemmekontor
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Noe reiseaktivitet kan forekomme
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    08.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5369533
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 24.09.2023