Ledigt jobb

Kristiansund kommune

Sykepleiere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du sykepleier med interesse for eldreomsorg, palliasjon og akuttmedisin? Er du løsningsorientert, ansvarsbevisst, og trives i et til tider hektisk arbeidsmiljø? Da kan en stilling hos Storhaugen helsehus være det rette valget for deg! 

Kristiansund kommune har følgende stillinger ledig, per tiden ved Storhaugen helsehus:

  • 2 x 100 % fast stilling som sykepleier

I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere i turnusstilling. 

Vi søker sykepleiere som brenner for å møte faglige utfordringer knyttet til pasienter med varierende helseutfordringer. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med spennende og krevende oppgaver, hvor vurdering og kartlegging står sentralt. Du vil få en viktig rolle i et dedikert sykepleiermiljø, hvor kollegastøtte er en naturlig del av arbeidsdagen. Vi jobber kontinuerlig med oppgaveglidning, og vi ønsker at du skal kunne utvikle deg faglig i et miljø som legger til rette for gode sykepleiefaglige oppgaver. Pr. i dag har vi flere langtidspasienter, arbeidsdagen vil variere med pasientens behov for akutt eller langsiktig behandling. 

Bli en del av vårt team, hvor du kan gjøre en forskjell for våre pasienter, samtidig som du får støtte til å utvikle deg som sykepleier. 

Er dette noe for deg? Vi ser frem til å høre fra deg! 

Arbeidsoppgaver
  • sykepleierfaglige oppgaver 
  • veiledning av kollegaer og studenter 
  • delta i forbedringsarbeid og fagutvikling 
  • samarbeide på tvers av tjenesteområder og med pårørende 
Spesielle forhold i stillingen
  • per tiden ny turnus (kalenderplan) som starter i juni 2025, med langvakter hver fjerde helg, som gir deg lengre friperioder. Du kan i tillegg velge langvakter i uken hvis du ønsker det
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier
  • gode kommunikasjonsferdigheter i norsk både muntlig og skriftlig, med minimum bestått B2 språktest
  • førerkort klasse B 
  • gode digitale ferdigheter  
Ønskelige kvalifikasjoner
  • aktuelle etter- og videreutdanninger for eldreomsorgen
  • videreutdanning i trygg legemiddelhåndtering, praksisveiledning, observasjons og vurderingskompetanse  
  • relevant arbeidserfaring 
Vi søker deg som
  • er omstillingsdyktig og fleksibel  
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner  
  • andre beskriver som en lagspiller 
  • kan arbeide selvstendig, er strukturert og har god orden 
  • har god observasjon- og handlingskompetanse 

Personlig egnethet, som interesse for fagområdet og motivasjon til å yte kvalitativt gode tjenester, vil bli vektlagt ved tilsetting. 

Vi tilbyr
  • per tiden ny turnus (kalenderplan) som starter i juni 2025, med langvakter hver fjerde helg, som gir deg lengre friperioder. Du kan i tillegg velge langvakter i uken hvis du ønsker det
  • faglig utvikling gjennom samarbeid i et sterkt og støttende sykepleiermiljø
  • arbeid med pasienter i døgnavdeling som tilbyr kommunens korttidsplasser for kartlegging, utredning og vurdering, samt rehabilitering og palliativ omsorg
  • muligheten til å arbeide med interkommunale ø-hjelps plasser 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Gjelder kapittel 4: Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.