Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
13.08.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5204878Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 06.07.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Gjøvik kommune
Sykepleier x 2 i 100 % fast stilling ved Haugtun
Offentlig forvaltning
Utlysningen gjelder to like 100% sykepleierstillinger.Beskrivelse av arbeidsstedet:
Haugtun omsorgssenter ligger i sentrum av Gjøvik og består av fire sykehjemsavdelinger, i tillegg til hjemmetjenester, tilrettelagte tjenester og omsorgsboliger.
Omsorgssenteret er i tillegg base for Gjøvik kommunes egne sykehjemsleger.
Sykehjemsavdeling 2CD:
Avdelingen ligger i 2.etg og er delt inn i 2 enheter (2C og 2D).
2C har 7 korttidsplasser, mens 2D har 9 langtidsplasser, begge er for tiden enheter for personer med demenssykdommer og kognitiv svikt.
Det foreligger politiske føringer for at avdelingen skal ha en dreining mot større grad av korttidspasienter i fremtiden, samt større grad av somatikk.
Avdelingen har både sykepleier- og helsefagarbeiderstillinger med jobb dag/kveld, samt egne helsefagarbeidere i nattstillinger.
Det er rullerende bemanning mellom enhetene 2C og 2D, for å sikre god kompetanse og godt samarbeid.
Avdelingen har legetilsyn med fast lege minst 1 gang/uke og har mulighet til ytterligere legetilsyn ved oppstått behov.
Vi tilbyr kurs for ansatte, blant annet innen "TKH" (terapeutisk konflikthåndtering), hvor vi har 2 interne kontaktpersoner i avdelingen som står for opplæring.
Vi har et regelmessig samarbeid opp mot alderspsykiatrisk avdeling ved sykehuset Innlandet Sannerud.
Er du interessert i å jobbe på en avdeling med god kompetanse, svært godt arbeidsmiljø, samt faglige utfordringer, så er du hjertelig velkommen til å søke på en stilling ved vår avdeling.
Vi gleder oss til å se din søknad !
Arbeidsoppgaver:Hovedoppgave: Sykepleiefaglig ansvar, oppfølging og pleie av pasienter med demens og kognitiv svikt, i en 2 delt turnus (dag/kveld). Stillingen innebefatter også helgearbeid.
Veilede og bistå pasienter i stellsituasjoner ut fra deres behov.
Miljøarbeid med fokus på den enkelte pasient.
Sykepleiertekniske oppgaver, prøvetaking og ansvar for legevisitt.
Observasjon og målinger av vitale parametre på pasienter, samt andre aktuelle målinger.
Legemiddelhåndtering
Bruk av kartleggingsverktøy
Pårørendearbeid.
Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.
Fungere som pasientansvarlig sykepleier for flere pasienter, i samarbeid med pasientens primærkontakt (helsefagarbeider).
Ved behov inneha særoppgaver i tillegg til fellesoppgavene, slik som f.eks bidra som kontaktperson med en type spisskompetanse.
Kan tillegges vaktansvar og ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/personalressurser og overordnet sykepleiefaglig ansvar.
Tilstrebe godt samarbeid med pasienter, pårørende og kolleger.
Oppfølging av oppgaver og planlegging ved bruk av pasienttavler.
Møteledelse og deltagelse.
Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever.
Bidra til videreføring av det gode arbeidsmiljøet.
Søke råd/bistand og veiledning når det er behov.
Ansvar for egenutvikling og nytenking innen faget og i arbeidet.
Melde interesse for kursdeltagelse og dermed utvikle seg faglig.
Egen stillingsbeskrivelse ligger til grunn for stillingen.
Kvalifikasjoner:Autorisasjon som sykepleier i Norge kreves.
Relevant videreutdanning og erfaring med pasientgruppen er ønskelig, men ikke et krav.
Gode datakunnskaper og faglige kvalifikasjoner.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Kunne jobbe selvstendig, effektivt og i team.
Empati, menneskekunnskap og omsorg.
Fleksibilitet, pågangsmot og ståpåvilje.
Gode holdninger til arbeidslivet.
Har interesse og engasjement for fagutvikling og prosjektarbeid.
Personlig egnethet for stillingen ut fra personlige egenskaper, kvalifikasjoner og relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt ved tilsetting.
Krav om godkjent politiattest.
Har fokus på pasientomsorg, med empati, tolmodighet og et faglig blikk.
Kunne veilede og ha fokus på ivaretakelse av pasientens ressurser og autonomi.
Er løsningsorientert, engasjert og fleksibel, samt bidragsvillig og ansvarsbevisst.
Har evne til å jobbe effektivt men også grundig og strukturert.
Har gode evner til samarbeid og kommunikasjon med pasienter, pårørende og kolleger
Bidrar til et godt arbeidsmiljø, samt bevissthet omkring egen fremtoning.
Har gode holdninger til arbeidslivet samt et fokus på eget nærvær.
Svært godt arbeidsmiljø og en atmosfære hvor man tar vare på hverandre.
Spennende, interessante og varierte arbeidsoppgaver.
Godt faglig miljø med fokus på kompetanseheving.
Nødvendig opplæring i fagsystemer.
Lønn etter avtale.
Bedriftsidrettslag.
God pensjonsordning i KLP
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
13.08.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5204878Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 06.07.2023