• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    05.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5054, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6394757
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Bergen kommune

Sykepleier til Solheim omsorg pluss

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har nå en ledig stilling som sykepleier ved Solheim omsorg pluss. Solheim omsorg pluss er en av 8 avdelinger i Årstad hjemmebaserte tjenester og har sentral beliggenhet i Solheimsgaten 47, like ved buss- og bybanestopp på Danmarksplass. Avdelingen holder til i et eget bygg, med 49 tilrettelagte leiligheter. Beboerne på Solheim omsorg pluss mottar hjemmesykepleie fra personalet i avdelingen. Huset er bemannet hele døgnet.

Som sykepleier ved Solheim omsorg pluss, har du tett oppfølging av beboerne, med varierende, utfordrende og lærerike oppgaver. Ved oppstart vil du få tildelt en fadder som, sammen med avdelingsleder, skal følge deg opp og gi opplæring i henhold til ditt behov. 

Ansatte i avdelingen jobber etter årsturnus med enten dag og kveldsvakter eller kun nattevakter. Du kan kan velge mellom å jobbe hver 3. helg med 7 timers vakter eller hver 4. helg med langvakter på 12,5 time (lørdag og søndag). Det er muligheter for å starte klokken 08.00 på dagvakter og aftenvaktene avsluttes klokken 22.00. Oppstart etter avtale. 

Solheim omsorg pluss er samlokalisert med Solheim Seniorsenter og har en felles leder. Ansattgruppen består av avdelingsleder, fagansvarlig sykepleier, sykepleiere, kokk, aktivitør, helsefagarbeidere og assistenter.

Kvalifikasjoner:

  • Gyldig norsk autorisasjon som sykepleier må dokumenteres for at søknad skal bli vurdert
  • Grunnleggende IKT-kompetanse (opplæring i fagsystem vil bli gitt)
  • Gode norskkunnskaper og må kunne kommunisere klart og tydelig både muntlig og skriftlig.
  • Søkere utenfor Norden må kunne dokumentere bestått B2-test i norsk
  • Gyldig oppholds- og arbeidstillatelse
  • Gyldig politiattest kreves fremlagt

Personlige egenskaper:

  • Faglig trygghet
  • Selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Liker å jobbe i team, men også selvstendig
  • Endringsdyktig
  • Positiv og engasjert
  • Liker å finne kreative løsninger
  • Strukturert og løsningsorientert
  • Bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • God arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • Fast 100% stilling
  • Et miljø med stort engasjement og god kompetanse
  • Årsturnus
  • Opplæringsprogram
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykke- og gruppelivsforsikring
  • Lønn etter gjeldende tariff
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    05.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5054, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6394757
  • Look here for other jobs from Bergen kommune