• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4959530
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 17.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Sykepleier/Spesialsykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å arbeide sammen med fantastiske kollegaer som har et høyt faglig nivå? Da håper vi at du søker hos oss.

Legevakten er åpen hele døgnet for Sandnes og Gjesdal kommune sine innbyggere. I 2022 var ca 26 000 pasienter til konsultasjon ved legevakten, og i tillegg ble det gitt råd og annen informasjon til ca 81 000. Legevakten er bemannet med sykepleiere og leger hele døgnet. Legevakten har fast ansatt lege på dagtid og delvis natt. Fastleger fra Sandnes, og Gjesdal deltar i vakt. Legevakten er samlokalisert med Jæren Ø-hjelp og ambulansetjenesten.

Legevakten skal gi medisinsk hjelp ved akutt sykdom, eller alvorlig forverring av sykdom, skader som trenger akutt hjelp, pusteproblemer, brystsmerter, alvorlig psykisk sykdom og lignende. Legevakten arbeider i nært samarbeid med AMK og er en del av nødnettet. Legevakten samarbeider også med mange instanser i kommunehelsetjenesten, spesialisthelsetjenesten, politi og barnevern. 

Vi har nå ledig 2 faste stillinger 50% dag/aften.

Arbeidsoppgaver:

  • Besvare legevaktstelefonen.
  • Hastegradsvurdere henvendelsen, prioritere og iverksette adekvat handling.
  • I samarbeid med vaktlege ta hånd om og gi behandling til pasienter.
  • Kjøre i sykebesøk sammen med lege.
  • Ivareta pårørende når det er nødvendlig

Kvalifikasjoner:

  • Off. godkjent sykepleier, gjerne med relevant videreutdanning.
  • Ønskelig med erfaring fra legevaktsarbeid.
  • God medisinsk faglig kunnskap og personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
  • Godkjent politiattest må fremlegges før oppstart.
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Personlige egenskaper:

  • Kunne prioritere og ta beslutninger.
  • Være selvstendig, strukturert og målrettet. 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Trives med periodevis høyt arbeidstempo.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Stillingen lønnes etter gjeldende satser.
  • God opplæring, oppfølging og tett samhandling for best mulig pasientbehandling med lege, ambulanse og AMK.
  • Godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4959530
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 17.01.2023