Vacancy

Helse Sør-øst RHF

Sykepleier: sengepost og poliklinikk 

Offentlig forvaltning

Er du sykepleier og ønsker å jobbe på en medisinsk sengepost hvor du virkelig kan gjøre en forskjell?

Hvem er vi:

Lunge sengepost og poliklinikk har nylig blitt en egen seksjon i Medisinsk klinikk. Vi er opptatt av kompetanse, kvalitet, fagutvikling og et godt arbeidsmiljø.

Hos oss møter du både akutt og kronisk syke, inneliggende og polikliniske pasienter. Vi jobber i team, og samarbeider tverrfaglig med leger, helsefagarbeidere, helsesekretærer og klinisk  farmasøyt. 

Da kompetanseutvikling er viktig for oss, ser vi verdien av å bygge kompetanse for lungefaget generelt, men også utøve ferdighetstrening/sceanariotrening ved sykehusets simuleringssenter. Vi har også et godt opplæringsprogram for å gjøre deg trygg i arbeidssituasjonen ved nyansettelse.

Stillingen er 100% med for tiden 3-delt turnus og arbeid hver 3. helg. Da vi er i behov av sykepleiere både på sengepost og poliklinikk, vil vi vurdere erfaring og kompetanse ved ansettelse ved sengepost eller i kombinert stilling sengepost/poliklinikk.

Videre har vi fokus på fleksibilitet i utarbeidelse av arbeidsplan. Det er også mulighet til å jobbe deltid dersom det er et ønske.

 

Hva slags person ser vi etter:

Vi ser etter deg som interesserer seg for lungemedisin, og ønsker å lære mer om  lungefaget, samt at du liker å jobbe i team og samarbeide tverrfaglig.

Hos oss møter du både den akutte og den kronisk syke pasienten, den inneliggende pasienten og pasienten som kommer for poliklinisk avtale. Dette vil gi deg både spisskompetanse og bredde-erfaring. 

Om dette virker interessant, så ta gjerne kontakt med konstituert seksjonsleder for en uformell samtale på telefon: 91303551/33343351

Aktuelle søkere vil vurderes fortløpende i søknadsperioden, og kontaktes for referanser.

 

Hvorfor jobbe ved Sykehuset i Vestfold HF?

Sykehuset i Vestfold er en arbeidsplass i stor utvikling. Du vil bli del av et viktig samfunnsoppdrag og vil få et meningsfullt arbeid, med både faglige og personlig utvikling.
Vi ligger til sentralt til i Tønsberg by i vårt nye moderne sykehus.
 

I Sykehuset i Vestfold HF verdsettes mangfold og inkludering. Medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, livserfaring og perspektiv gir gode forutsetninger til å ta vare på hver enkelt pasient og bidrar til godt samarbeid og forståelse. Vi håper du vil søke på stilling hos oss.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier.
  • Erfaring fra lungemedisin er ønskelig, men ingen forutsetning
  • Erfaring fra sykehus er ønskelig
  • Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk (skandinavisk) både muntlig og skriftlig
  • Det forutsettes oppholds- og arbeidstillatelse i Norge

Personlige egenskaper:

  • Du er lyttende og kommuniserer proaktivt med dine kolleger
  • Du trives med å veilede og instruere pasienter ved undersøkelser
  • Du arbeidet systematisk, metodisk og ryddig og er opptatt av å følge prosedyrer og retningslinjer 
  • Du arbeider hensiktsmessig i et travelt miljø 
  • Evner å skape gode relasjoner og bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et faglig spennende arbeidsmiljø med godt samhold og tverrfaglig samarbeid
  • Fagdager planlagt i turnus
  • Ukentlig ferdighetstrening på Sykehusets Simuleringssenter
  • Faglunsjer
  • 4 ukers opplæringsprogram med individuell oppfølging
  • Kompetanseprogram for nyutdannede/nyansatte sykepleiere
  • Miljøgruppe for sosiale aktiviteter
  • Gode låne- og forsikringsordninger hos KLP
  • Alle ansatte ved sykehuset omfattes av gruppelivsforsikring, reiseforsikring ved tjenestereiser, ulykkesforsikring - fritid og yrkesskadeforsikring
  • Gode velferdsordninger, med blant annet bedriftsidrettslag og personalhytter
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover og forskrifter, overenskomster og øvrig reglement
  • Som ansatt ved Sykehuset i Vestfold HF vil du bli medlem av kollektive pensjonsordningen i KLP, og trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Les mer om offentlig tjenestepensjon på www.klp.no

 

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som er oppgitt i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.