• Company
    Lyngdal kommune
  • Application deadline
    12.03.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4580, LYNGDAL
    LYNGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5021421
  • Look here for other jobs from Lyngdal kommune
  • Updated 25.02.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lyngdal kommune

Kreftkoordinator

Tjenestene i Lyngdal er inne i en spennende utvikling, med høyt fokus på kompetanse og tjenesteutvikling. Kreftkoordinator har en viktig rolle i arbeidet med både kartlegging, oppfølging og rådgiving til personer med kreftsykdom og deres pårørende. 


Målet er å yte gode tjenester til pasienter og pårørende i forløpet av en kreftsykdom, og sikre at personer med kreftdiagnose får et tilfredsstillende tilbud om utredning og diagnostikk av sin sykdom. 

Vi ansetter medarbeider i kombinert stilling som kreftkoordinator i 50 %, og sykepleier 50 % i turnus med arbeid hver 3.helg. Stillingen som kreftkoordinator er på dagtid og er organisert under avdeling for Forvaltning, mens stillingen som sykepleier er organisert under Virksomhet for Institusjon og Hjemmetjeneste, turnus.

Avdeling for Forvaltning har ansvar for flere og store fagområder. Virksomheten skal være «en dør inn» til helse og velferd i hele kommunen. I avdeling for Forvaltning behandles alle søknader om helse og omsorgstjenester. Koordinerende enhet som tilbyr assistanse fra flere omsorgstjenester, ligger også her.

Virksomhet for institusjons- og hjemmetjenester består av 2 institusjoner, Byremo omsorgssenter og Lyngdal Helsehus. Til sammen er det 9 avdelinger med døgndrift i virksomheten. Ved institusjon er langtidsavdelinger, køh, korttid- og rehab.avdeling. Hjemmetjenester består av praktisk bistand hjemmehjelp, helsetjenester i hjemmet, dagsenter for eldre, sykepleieklinikk og hverdagsrehabilitering.

Arbeidsoppgaver som kreftkoordinator:

  • Ha ansvar for rådgivning og veiledning overfor pasienter og pårørende, herunder sikre oppfølging av barn og unge som pårørende, samt koordinere ved behov for kommunale tjenester
  • Være synlige og tilgjengelige for innbyggere med kreftdiagnose i kommunen
  • Være bidragsyter til kompetanseheving i palliasjon og kreftomsorg i kommunen i form av veiledning og undervisning
  • Bidra til at nødvendige tiltak blir satt i gang, samt bidra til å motivere bruker og pårørende til aktuelle tilbud
  • Ha jevnlige samarbeidsmøter med sykepleiere, fastleger, spesialisthelsetjenesten og andre samarbeidspartnere
  • Sikre at stillingen er godt kjent i kommunen og i spesialisthelsetjenesten, og arbeide for å videreutvikle rutiner for samarbeid og samhandling
  • Delta i nettverk for kreftkoordinatorer i regionen

Arbeidsoppgaver som sykepleier i turnus:

  • Være en ressursperson for helsepersonell i form av veiledning og undervisning og øke kompetanse på kreftomsorg
  • Faglig ansvar, pleie og omsorg til mennesker med ulike hjelpebehov
  • Legekontakt, medisinhåndtering, medisintekniske prosedyrer i henhold til tiltaksplaner 
  • Primærkontakt – samarbeide med pårørende, verge og eksterne samarbeidspartnere
  • Deltagelse i fagmøter/samarbeidsmøter. Tverrfaglig samarbeid
  • Dokumentasjon i fagprogrammet profil og revurdere behovet for tjenester
  • Legge til rette for at tjenestemottagere mestrer egen helse 
  • Ansvar for elever/lærlinger

Kvalifikasjonskrav

  • Høgskoleutdanning og norsk autorisasjon som sykepleier
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
  • Førerkort klasse B

Vi ønsker at:

  • Du har videreutdanning innenfor kreftomsorg og/eller andre relevante videreutdanninger. Relevant og viktig erfaring kan kompensere for krav om videreutdanning.

Personlige egenskaper:

  • Du har faglig kvalitet, arbeidsglede og respekt som viktige verdier
  • Du er trygg, tydelig og engasjert og setter brukeren i fokus
  • Du er løsningsorientert og fleksibel med evne til å jobbe strukturert
  • Du er komfortabel med å arbeide selvstendig og i tverrfaglig team
  • Du er bidragsyter til samhandling og et godt arbeidsmiljø
  • Du brenner for og bidrar til nytenking og utvikling
  • Du har digital kompetanse og teknologisk nysgjerrighet
  • Du har god relasjonskompetansen
  • Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidsplass under utvikling og med fokus på tverrfaglig samarbeid
  • Engasjerte medarbeidere
  • Opplæring, oppfølging og faglig veiledning fra tjenestens eget personale
  • Gode låne- og pensjonsordning gjennom KLP
  • Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
  • Inkluderende arbeidsliv-ordning
  • Fokus på kontinuerlig forbedring og medarbeiderskap.
  • Lønn og tillegg etter gjeldene tariffavtale og reglement, ansatte begynner med minimum 6 års ansiennitet

Ansatte innen helse og omsorg som jobber turnus og binder seg til å jobbe 5 ekstra helger (10 lørdager eller søndager) på ett år får en bonus på 1000 per vakt, maksimalt 10 000 kr på ett år. Jf. Lønnspolitiske retningslinjer.

Annet 

Ansettelse skjer på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til enhver tid gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. For denne stillingen kreves det politiattest, jfr. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 (skal ikke vedlegges søknaden). Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn. For alle stillinger i kommunen legges det ved ansettelse stor vekt på personlige egenskaper slik som engasjement, selvstendighet, fleksibilitet og evne til samarbeid.

Vi ønsker at alle benytter elektronisk søknadsskjema til stillinger i Lyngdal kommune. Søknadskjema, med veiledning, finner du på www.lyngdal.kommune.no               

Søknadsfrist: 12.03.2023            

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse til:

Virksomhetsleder Institusjon og Hjemmetjenester Anne Sanden Kvinen tlf: 97 74 30 00

Fungerende avdelingsleder Trine Hompland tlf: 97 99 96 13

 

Velkommen som søker! 

 

  • Company
    Lyngdal kommune
  • Application deadline
    12.03.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4580, LYNGDAL
    LYNGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5021421
  • Look here for other jobs from Lyngdal kommune
  • Updated 25.02.2023