Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
15.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5861575Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 30.08.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Gjøvik kommune
Sykepleier 100 % og 70 % fast stilling ved Haugtun omsorgssenter sykehjem 2 CD
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Haugtun omsorgssenter ligger i sentrum av Gjøvik og består av fire sykehjemsavdelinger, i tillegg til hjemmetjenester, tilrettelagte tjenester og omsorgsboliger. Omsorgssenteret er i tillegg base for Gjøvik kommunes egne sykehjemsleger.
Sykehjemsavdeling 2CD ligger i 2.etg og er delt inn i 2 enheter.
2C har 7 korttidsplasser, mens 2D har 9 langtidsplasser, begge enheter for personer med demenssykdommer og kognitiv svikt, men det foreligger politiske føringer for at avdelingen skal dreie mot større grad av korttidsopphold (somatikk) i fremtiden.
Avdelingen har både sykepleier- og helsefagarbeiderstillinger med jobb dag/kveld, samt egne helsefagarbeidere i nattstillinger. Det er rullerende bemanning mellom enhetene 2C og 2D for å sikre god kompetanse samt godt samarbeid og vi ønsker å bygge et komplementært fagmiljø med fokus på å gjøre hverandre gode.
Bemanningen er stabil og vår erfaring er at nyansatte liker seg og blir værende, lærlinger som har vært i praksis i avdelingen kommer ofte tilbake og tar fagprøven hos oss. Vi har ofte sykepleierstudenter, både via praksis men også som tilkallingsvikarer gjennom hele studietiden.
Avdelingen har legetilsyn med fast lege minst 1 gang/uke og har mulighet til ytterligere legetilsyn ved oppstått behov.
Er du interessert i å jobbe på en avdeling med god kompetanse, svært godt arbeidsmiljø, samt faglige utfordringer, så er du hjertelig velkommen til å søke på en stilling ved vår avdeling - vi gleder oss til å se din søknad !
(Du får gjerne en omvisning i avdelingen hvis det er ønskelig)
Vi har ledig en 100% og en 70% fast stilling, oppgi i søknaden hvilken stilling du søker på.
Arbeidsoppgaver:Hovedoppgave: Sykepleiefaglig ansvar, oppfølging og pleie av pasienter med demens og kognitiv svikt, i en 2 delt turnus (dag/kveld). Stillingen innebefatter også helgearbeid hver 3. helg.
Veilede og bistå pasienter i stellsituasjoner ut fra deres behov.
Miljøarbeid med fokus på den enkelte pasient.
Sykepleiertekniske oppgaver, prøvetaking og ansvar for legevisitt.
Observasjon og målinger av vitale parametre på pasienter, samt andre aktuelle målinger.
Legemiddelhåndtering
Bruk av kartleggingsverktøy
Pårørendearbeid.
Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.
Fungere som pasientansvarlig sykepleier for flere pasienter, i samarbeid med pasientens primærkontakt (helsefagarbeider).
Ved behov inneha særoppgaver i tillegg til fellesoppgavene, slik som f.eks bidra som kontaktperson med en type spisskompetanse.
Kan tillegges vaktansvar og ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/personalressurser og overordnet sykepleiefaglig ansvar.
Tilstrebe godt samarbeid med pasienter, pårørende og kolleger.
Oppfølging av oppgaver og planlegging ved bruk av pasienttavler.
Møteledelse og deltagelse.
Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever.
Bidra til videreføring av det gode arbeidsmiljøet.
Søke råd/bistand og veiledning når det er behov.
Ansvar for egenutvikling og nytenking innen faget og i arbeidet.
Melde interesse for kursdeltagelse og dermed utvikle seg faglig.
Egen stillingsbeskrivelse ligger til grunn for stillingen.
Kvalifikasjoner:Autorisasjon som sykepleier i Norge kreves.
Relevant videreutdanning og erfaring med pasientgruppen er ønskelig, men ikke et krav.
3. års sykepleierstudenter, med forventet godkjent autorisasjon innen høsten 2024, oppfordres også til å søke på stillingen.
Gode datakunnskaper og faglige kvalifikasjoner.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Kunne jobbe selvstendig, effektivt og i team.
Empati, menneskekunnskap og omsorg.
Fleksibilitet, pågangsmot og ståpåvilje.
Gode holdninger til arbeidslivet.
Har interesse og engasjement for fagutvikling og prosjektarbeid.
Personlig egnethet for stillingen ut fra personlige egenskaper, kvalifikasjoner og relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt ved tilsetting.
Krav om godkjent politiattest.
Har fokus på pasientomsorg, med empati, tolmodighet og et faglig blikk.
Kunne veilede og ha fokus på ivaretakelse av pasientens ressurser og autonomi.
Er løsningsorientert, engasjert og fleksibel, samt bidragsvillig og ansvarsbevisst.
Har evne til å jobbe effektivt men også grundig og strukturert.
Har gode evner til samarbeid og kommunikasjon med pasienter, pårørende og kolleger
Bidrar til et godt arbeidsmiljø, samt bevissthet omkring egen fremtoning.
Har gode holdninger til arbeidslivet samt et fokus på eget nærvær.
Svært godt arbeidsmiljø og en atmosfære hvor man tar vare på hverandre.
Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Spennende, interessante og varierte arbeidsoppgaver.
Godt faglig miljø med fokus på kompetanseheving.
Mulighet for relevant videreutdanning innenfor Gjøvik kommunes retningslinjer
Nødvendig opplæring i fagsystemer.
Lønn etter avtale.
Bedriftsidrettslag.
God pensjonsordning i KLP
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
15.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5861575Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 30.08.2024