Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Sykepleier 1 natt i 63 % vikariat ved Haugtun omsorgssenter 2AB

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Haugtun omsorgssenter ligger i sentrum av Gjøvik og inneholder heldøgns bemannede omsorgsboliger,  baser for hjemmetjenester, tilrettelagte tjenester og fysio-/ergoterapitjenesten, samt sykehjem. Slik sykehjemmet er organisert i dag, er 4 virksomheter fordelt på:

2ab: korttids– og avlastningsplasser for personer med demens.

2cd: Langtids og kortidsplasser til personer med demens.

3ab: Enhet for spesialisert rehabilitering og lindrende behandling.

3cd: Somatisk korttidsenhet med KAD plasser (kommunal akutt døgnplass) 

Pr. i dag er denne stillingen beskrevet som ambulerende sykepleier som skal bistå på alle sykehjems avdelingene på natt.

Stillingen er vikariat med varighet tom 30.09.25. 

 Arbeidsoppgaver:
  • Arbeidsoppgavene er varierte og spennende med hovedfokus på sykepleie, rehabilitering, palliasjon og demensomsorg
  • Ivareta pasientansvar 
  • Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
  • Kvalitetssikring av tjenesten og pasientsikkerhet
  • Ansvar for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet
  • Ansvar for å søke råd/bistand og veiledning når det er behov
  • Være pådriver for et inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • Teamjobbing og tverrfaglig samarbeid
  • Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever
  • Brukermedvirkning og ivaretakelse av pasientens rettigheter i samarbeid med pasient/pårørende
  • Kan tillegges vaktansvar og/eller ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/ personalressurser og overordnet sykepleierfaglig ansvar
  • Bistå ved inntak og oppfølging av pasienter på KAD plass (kommunale akutte plasser) 
Kvalifikasjoner:
  • Autorisasjon som sykepleier kreves
  • Relevant videreutdannelse er ønskelig
  • Personlig egnethet vektlegges sterkt
  • Relevant arbeidserfaring vil vektlegges
  • Empati og omsorgsevne
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Kunne jobbe selvstendig og i team (gode samarbeidsevner)
  • Gode holdninger til arbeidslivet
  • Fleksibilitet 
  • Gode datakunnskaper
  • Krav om godkjent politiattest  
Vi kan tilby:
  • Spennende, interessante og veldig varierte arbeidsoppgaver i et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig påfyll og internundervisning
  • Funksjonstillegg
  • Medlemskap i bedriftsidrettslag
  • Offentlig pensjonsordning

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.