Company
Sandnes kommuneApplication deadline
22.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
4306, SANDNES
SANDNES
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5872027Look here for other jobs from Sandnes kommune
- Updated 06.09.2024
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Sandnes kommune
Sykefraværskoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Sandnes kommune har høyt fokus på å redusere sykefravær i kommunen. Det er etablert en partssammensatt referansegruppe som har ansvar for å iverksette overordnede tiltak for å redusere sykefraværet. Det er nært samarbeid med NAV Arbeidslivstjeneste, NAV Sandnes, ekstern bedriftshelsetjeneste i tillegg til interne ressurser.
Det er i tillegg etablert en ressursgruppe bestående av HMS, HR, bedriftshelsetjenesten, NAV Arbeidslivssenter, hovedtillitsvalgt og hovedverneombud. Ressursgruppen skal bistå avdelinger som har høyt sykefravær over tid.
Det er etablert en prosjektkoordinator for en periode på to år. Prosjektkoordinator rapporterer til Organisasjonsdirektør og sitter i dennes stab – og stillingen må samarbeide tett med HR og HMS-avdelingen. Stillingen skal arbeide strategisk og operativt for å bistå virksomhetene i sykefraværsarbeidet. I stillingen inngår det rådgivning, opplæring, analyse, rapportering og saksutredning.
Prosjektkoordinator vil være sentral i arbeidet med å redusere kommunens sykefravær, og vil være koordinator for referansegruppen og lede ressursgruppen. Som prosjektkoordinator vil du ha dialog med aktuelle avdelinger for å kartlegge behov for bistand, og samarbeide tett med andre fagmiljøer som er med i ressursgruppen.
Vi søker deg som har kompetanse og erfaring fra sykefraværsarbeid. Du må ha god organisasjonsforståelse og systemkompetanse, og må ha evnen til å jobbe i team og oppnå resultater gjennom andre.
Kvalifikasjoner:
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå
- God kjennskap til relevant lov og avtaleverk
- God organisasjonsforståelse – gjerne fra offentlig sektor eller andre store organisasjoner
- Erfaring og interesse for å arbeide med tiltak for å forebygge og redusere sykefravær
- Erfaring og kompetanse knyttet til risikovurderinger knyttet til sykefravær
Personlige egenskaper:
- Du er en engasjert person som liker å arbeide langsiktig for å nå mål
- Du er både selvstendig samtidig som du trives med å samarbeide med andre
- Du er god til å lytte – og har evne og vilje til å si i fra, utfordre og komme med forslag til nye tiltak som kan prøves ut
- Du er analytisk, strukturert – har evne til å se sammenhenger og jobbe systematisk over tid
- Du liker å jobbe i grenselandet mellom system og individ
- Du er nysgjerrig og på søken etter å finne nye tiltak som kan være med på å redusere sykefraværet
Vi tilbyr:
- Muligheten til å være en sentral del i et viktig endringsarbeid i en stor organisasjon
- Faglig utvikling og oppfølging
- Kjekke kollegaer og et godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Company
Sandnes kommuneApplication deadline
22.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
4306, SANDNES
SANDNES
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5872027Look here for other jobs from Sandnes kommune
- Updated 06.09.2024