Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
15.11.2022Bransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
4839697Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune
- Uppdaterad 29.10.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Innlandet fylkeskommune
Stab - Juridisk rådgiver HR
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Stabsavdelingen, seksjon HR og digitalisering, enhet strategisk HR og HMS søker juridisk rådgiver/ seniorrådgiver innen HR. Faglig nedslagsfelt er individuell og kollektiv arbeidsrett.
Om enheten
Innlandet fylkeskommune ønsker å styrke kapasitet innen HR-området for å kunne lykkes med drift, utvikling og omstilling. Seksjonen HR og digitalisering er del av Stabsavdelingen og har i underkant av 30 medarbeidere som arbeider innen hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjonsutvikling og HMS. Seksjonen består for tiden av enhetene HR og lønn, Strategisk HR og HMS, og Digitalisering og tjenesteutvikling.
Seksjonen leverer tjenester til hele organisasjonen. Det løses både operative og strategiske oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig i team og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som
- ønsker å fordype deg i arbeidsrettslige problemstillinger
- ønsker å videreutvikle Innlandet fylkeskommune som arbeidsgiver
Vi tilbyr
- 100 % fast stilling
- spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- arbeidssted er Hamar, vi ønsker å rekuttere fra hele Innlandet og kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
- noe reisevirksomhet må påregnes
- tiltredelse etter avtale
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsoppgaver
- saksbehandling og juridisk rådgiving innen arbeidsrettslige spørsmål og øvrig relevant lov- og avtaleverk
- arbeid med individuell arbeidsrett
- arbeid med kollektiv arbeidsrett
- operasjonalisere og videreutvikle virksomhetens arbeidsgiverpolitikk
- arbeid med endrings- og omstillingsprosesser
- juridisk kvalietssikring og utredningsoppgaver innen seksjonens nedslagsfelt
- vedlikehold og videreutvikling av HR-faglige arbeidsprosesser, rutiner og verktøy
- deltagelse i ulike team, prosjekter ol. innen seksjonens nedslagsfelt
- team- og samarbeid på tvers av fag- og ansvarsområder
- samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
- operative og strategiske arbeidsoppgaver innen seksjonens nedslagsfelt
Kvalifikasjonskrav
- bestått juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- relevant erfaring med arbeidsoppgavene beskrevet over, eller et ønske om å utvikle deg innen dette fagområdet
- erfaring med eller interesse for andre relevante rettsområder som forvaltningsrett, folketrygdloven, offentlighetsloven, opplæringslova, personvern/ GDPR ol.
- kunnskap om eller interesse for avtaleverk, gjerne innen KS-området
- relevant erfaring innen HR-området eller et ønske om å utvikle deg innen dette fagfeltet
- erfaring med eller interesse for utviklingsarbeid og digitalisering
- erfaring med eller interesse for både praktisk og strategisk arbeid
- kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede egenskaper
- analytisk og anvender faglig kunnskap innen relevante fagområder
- selvstendig, tar initiativ og bidrar til kontinuerlig forbedring
- gode relasjonsferdigheter og arbeider godt i team
- er fleksibel, jobber effektivt og leverer kvalitet
- personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema. Last opp relevante vitnemål og attester i søknaden. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
15.11.2022Bransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
4839697Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune
- Uppdaterad 29.10.2022