Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
29.04.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6160685Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Stab, HR og digitalisering, HR og lønn – Konsulent/rådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Vi søker etter en konsulent/rådgiver til enheten HR og lønn i Innlandet fylkeskommune. Enheten er en av tre enheter i seksjon HR og digitalisering.
Om enheten
Seksjon HR og digitalisering er organisert i Stabsavdelingen og består av enhetene Digitalisering og tjenesteutvikling, Strategisk HR og HMS, samt HR og lønn. Seksjonen leverer tjenester til hele organisasjonen, og har i dag 31 ansatte.
Enheten HR og lønn har det faglige ansvaret for lønn (fast og variabel), pensjon, forsikringer, behandling av refusjonskrav til NAV innen alle typer ytelser iht. Folketrygdloven, foreldrepenger, ferie og fraværsoppfølging, samt systemansvar HR. Systemansvaret innebærer blant annet hovedansvaret for Visma HRM, som er fylkeskommunens mastersystem for lønns- og personaldata. Enheten har i tillegg en sentral rolle i rådgivning på HR-området, i løpende oppfølging og anvendelse av lov- og avtaleverk og ved lønnsforhandlinger og lønnsinnplassering. Videre bistår enheten i analyser og rapportering av HR-data på konsernnivå og til offentlige myndigheter. Enheten har i dag 15 ansatte. Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som
- har stor interesse for å jobbe med HR-faglig arbeid
- har god datakompetanse
- liker å veilede og formidle kunnskap
- trives med å jobbe i tverrfaglige team og skaper gode resultater gjennom tett samarbeid med andre
- er lærevillig og raskt kan sette deg inn i og anvende ny kunnskap
- er selvstendig, strukturert og har god gjennomføringsevne
- er utviklingsorientert og bidrar til kontinuerlig forbedring
Vi tilbyr
- en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer i et stort HR-faglig miljø
- utfordrende og interessante arbeidsoppgaver som løses gjennom tverrfaglig samarbeid
- en stor organisasjon med gode utviklingsmuligheter
- fleksibel arbeidstidsordning
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- arbeidssted Hamar. Arbeidsoppgavene løses teambasert i tett samarbeid med kollegaer og krever i en viss grad fysisk tilstedeværelse for å sikre effektiv oppgaveløsning og koordinering
- tiltredelse etter avtale
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- lønnskjøring – beregning og utbetaling av lønn til ansatte
- registering, vedlikehold og kontroll av lønns- og arbeidsforhold
- faglig rådgivning og veiledning i lov og avtaleverk på HR-området med særlig vekt på lønn og tariff
- rapportering til offentlige myndigheter
- utarbeidelse av lønns- og personalrapporter
- bidra til utvikling og digitalisering av arbeidsprosesser og rutiner
- systemansvar på HR-moduler kan være aktuelt
- generelle HR-oppgaver
Kvalifikasjonskrav
- bachelorgrad innen relevante fagområder. Kandidater uten bachelorgrad vil også vurderes dersom de har særlig relevant kompetanse og/eller erfaring
- god innsikt i lønnsarbeid og forståelse av lønnsprosesser
- kunnskap om relevant lov og avtaleverk
- gode ferdigheter innen digitale verktøy og systemer
- kommuniserer og formidler godt på norsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede egenskaper
- analytisk
- strukturert
- selvstendig, tar initiativ og bidrar til kontinuerlig forbedring
- gode samarbeidsevner og arbeider godt i team
- personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
29.04.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6160685Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
-
Storhamar videregående skole - inntil 50% vikariat på Helse- og oppvekstfag
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Storhamar videregående skole - 50% fast undervisningsstilling på Helse- og oppvekstfag
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Storhamar videregående skole - inntil 50% vikariat på Helse- og oppvekstfag innen helsefagarbeider
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Storhamar videregående skole - 20% vikarstilling i tysk
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Stange videregående skole- inntil 400% undervisningsstillinger innen bygg- og anleggsteknikk
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER