Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Administrasjon, IKT Utvikling og prosjekt - Prosjektleder lisensforvaltning

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Administrasjonsavdelingen/Seksjon for IKT og Dokumentasjonsforvaltning/Enhet IKT Utvikling og prosjekt utlyser 3-årig stilling som prosjektleder.

Om enheten

Seksjon for IKT og dokumentasjonsforvaltning er en felles utviklings-, drift- og støttefunksjon som blant annet har ansvar for fylkeskommunens IKT-systemer. Mer enn 4000 ansatte og ca 13000 elever er knyttet opp i et felles nettverk fordelt på rundt 110 arbeidssteder. Seksjonen har 50 ansatte, fordelt på IKT-tjenester, dokumentasjonsforvaltning og servicetjenester.

Vi søker deg som

  • har sterk faglig kompetanse og erfaring innen prosjektledelse, med særlig vekt på IT- og digitaliseringsprosjekter
  • brenner for systematisk arbeid med lisensforvaltning og ønsker å bidra til økt kontroll, effektivitet og økonomistyring innenfor digitale tjenester
  • er strategisk tenkende og samtidig praktisk orientert, med evnen til å strukturere komplekse oppgaver og levere resultater i en dynamisk organisasjon
  • trives med å arbeide på tvers av ulike fagmiljøer og kan navigere mellom tekniske og organisatoriske utfordringer

Vi tilbyr

  • en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer
  • et mangfoldig og utviklingsorientert kompetansemiljø
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % stilling
  • stillingen er en midlertidig prosjektstilling på tre år, med mulighet for forlengelse avhengig av prosjektets fremdrift og resultater samt virksomhetens behov
  • som prosjektleder for prosjekt lisenskontroll vil du spille en nøkkelrolle i Innlandet fylkeskommunes arbeid med digitalisering og ressursstyring
  • arbeidssted er enten Hamar eller Lillehammer, og vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
  • mye av arbeidet vil foregå både på Hamar og Lillehammer og reising mellom stedene må regnes med
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • lede og koordinere prosjektet for lisensforvaltning, inkludert planlegging, gjennomføring og rapportering
  • etablere og implementere strategier for lisensforvaltning i samsvar med fylkeskommunens forvaltningsmodell for digitale tjenester
  • identifisere, analysere og implementere tiltak for effektiv lisensbruk og kostnadsstyring
  • samarbeide med tjenesteeiere, -ansvarlige og -forvaltningsgrupper for å etablere etterlevelse av lisensregler. (applikasjonsforvaltning)
  • utarbeide opplæringsprogrammer og informasjonsmateriell for ansatte knyttet til lisensstyring
  • bidra til utvikling av fylkeskommunens overordnede styring og kontroll av digitale tjenester

Kvalifikasjoner

  • høyere utdanning innen IT, økonomi, ledelse eller andre relevante fagområder. Lang erfaring kan kompensere for formelle krav
  • dokumentert erfaring med prosjektledelse, gjerne innen IT, digitalisering eller ressursstyring
  • god kjennskap til lisensforvaltning
  • erfaring med å lede tverrfaglige team og samarbeid på tvers av ulike organisatoriske enheter
  • kompetanse innen økonomistyring, analyser og utarbeidelse av rapporter
  • kjennskap til informasjonssikkerhet, personvern og GDPR
  • god kjennskap til agile arbeidsmetoder

Ønskede egenskaper

  • strukturert og metodisk, med evne til å håndtere komplekse prosjekter og levere på tid og budsjett
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, med evne til å bygge tillit og relasjoner på tvers av organisasjonen
  • proaktiv og løsningsorientert, med evne til å identifisere utfordringer og finne effektive løsninger
  • analytisk og resultatorientert, med et skarpt øye for detaljer uten å miste helhetsbildet
  • engasjert og motiverende, med en sterk vilje til å bidra til organisasjonens mål og utvikling

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.