Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
06.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
EngasjementBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6165337Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Administrasjon, IKT Utvikling og prosjekt - Prosjektleder lisensforvaltning
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Administrasjonsavdelingen/Seksjon for IKT og Dokumentasjonsforvaltning/Enhet IKT Utvikling og prosjekt utlyser 3-årig stilling som prosjektleder.
Om enheten
Seksjon for IKT og dokumentasjonsforvaltning er en felles utviklings-, drift- og støttefunksjon som blant annet har ansvar for fylkeskommunens IKT-systemer. Mer enn 4000 ansatte og ca 13000 elever er knyttet opp i et felles nettverk fordelt på rundt 110 arbeidssteder. Seksjonen har 50 ansatte, fordelt på IKT-tjenester, dokumentasjonsforvaltning og servicetjenester.
Vi søker deg som
- har sterk faglig kompetanse og erfaring innen prosjektledelse, med særlig vekt på IT- og digitaliseringsprosjekter
- brenner for systematisk arbeid med lisensforvaltning og ønsker å bidra til økt kontroll, effektivitet og økonomistyring innenfor digitale tjenester
- er strategisk tenkende og samtidig praktisk orientert, med evnen til å strukturere komplekse oppgaver og levere resultater i en dynamisk organisasjon
- trives med å arbeide på tvers av ulike fagmiljøer og kan navigere mellom tekniske og organisatoriske utfordringer
Vi tilbyr
- en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer
- et mangfoldig og utviklingsorientert kompetansemiljø
- utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- lønn etter gjeldende avtaleverk
- Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % stilling
- stillingen er en midlertidig prosjektstilling på tre år, med mulighet for forlengelse avhengig av prosjektets fremdrift og resultater samt virksomhetens behov
- som prosjektleder for prosjekt lisenskontroll vil du spille en nøkkelrolle i Innlandet fylkeskommunes arbeid med digitalisering og ressursstyring
- arbeidssted er enten Hamar eller Lillehammer, og vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
- mye av arbeidet vil foregå både på Hamar og Lillehammer og reising mellom stedene må regnes med
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- lede og koordinere prosjektet for lisensforvaltning, inkludert planlegging, gjennomføring og rapportering
- etablere og implementere strategier for lisensforvaltning i samsvar med fylkeskommunens forvaltningsmodell for digitale tjenester
- identifisere, analysere og implementere tiltak for effektiv lisensbruk og kostnadsstyring
- samarbeide med tjenesteeiere, -ansvarlige og -forvaltningsgrupper for å etablere etterlevelse av lisensregler. (applikasjonsforvaltning)
- utarbeide opplæringsprogrammer og informasjonsmateriell for ansatte knyttet til lisensstyring
- bidra til utvikling av fylkeskommunens overordnede styring og kontroll av digitale tjenester
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning innen IT, økonomi, ledelse eller andre relevante fagområder. Lang erfaring kan kompensere for formelle krav
- dokumentert erfaring med prosjektledelse, gjerne innen IT, digitalisering eller ressursstyring
- god kjennskap til lisensforvaltning
- erfaring med å lede tverrfaglige team og samarbeid på tvers av ulike organisatoriske enheter
- kompetanse innen økonomistyring, analyser og utarbeidelse av rapporter
- kjennskap til informasjonssikkerhet, personvern og GDPR
- god kjennskap til agile arbeidsmetoder
Ønskede egenskaper
- strukturert og metodisk, med evne til å håndtere komplekse prosjekter og levere på tid og budsjett
- gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, med evne til å bygge tillit og relasjoner på tvers av organisasjonen
- proaktiv og løsningsorientert, med evne til å identifisere utfordringer og finne effektive løsninger
- analytisk og resultatorientert, med et skarpt øye for detaljer uten å miste helhetsbildet
- engasjert og motiverende, med en sterk vilje til å bidra til organisasjonens mål og utvikling
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
06.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
EngasjementBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6165337Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
-
Stab, HR og digitalisering, HR og lønn – Konsulent/rådgiver
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Vil du jobbe som vår Smidig Coach?
Forsvaret
OSLO -
Kultur, Bygg og landskap - Arkitekt (vikariat)
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Vil du bidra til å dokumentere Forsvarets virksomhet?
Forsvaret
FÅBERG -
Prosjektleder/rådgiver digitalisering og digital transformasjon 100 % fast
Østre Toten kommune
LENA