Company
Bærum kommuneApplication deadline
08.11.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4124851Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 31.10.2021
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bærum kommune
Spesialrådgiver/boligkoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Seksjon samlokaliserte boliger har totalt 10 tjenestesteder og består av samlokaliserte boliger med tjenester for voksne mennesker med utviklingshemming, avlastnings- og barneboliger, dagtilbud, samt Regionalt aktivitetssenter.
Boligkoordinator sitt hovedansvarsområde, er dialog med bruker og pårørende om fremtidig behov for tilrettelagt bolig og tjenester. Videre har boligkoordinator ansvar for utarbeidelse av prognoser og behovsanalyser, samt å bidra i planleggingen av nye boliger i både kort- og langsiktig perspektiv i tett samarbeid med seksjonsleder og Tildelingskontoret.
Ønsker du å bidra til god planlegging og gode rammer for tjenestene, slik at det gis et godt tilrettelagt tilbud til mennesker med utviklingshemming, og synes du dialog og byggeprosesser er spennende, da er dette stillingen for deg!
Arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for å invitere til dialog- og informasjonsmøter med foreldre og foresatte, som har barn og ungdom med behov for tilrettelagt bolig og tjenester i fremtiden
- Gjennomføre dialog og informasjonsmøter med bruker, pårørende og verge
- Utarbeide prognoser og behovsanalyser for fremtidige behov
- Bidra i planlegging og bygging av nye boliger på både kort og lang sikt
- Tett samarbeid med Tildelingskontoret, kommunens eiendomsavdeling og Husbanken
- Ansvarlig for rådgivning og koordinering knyttet til flytteprosesser
- Er strategisk rådgiver for seksjonsleder
- Bistå og legge til rette for god dialog med brukerråd og brukerorganisasjoner
- Bidra til forbedringer av rutiner, prosedyrer og kommunikasjonsflyt
- Løpende oppgaver etter bestilling fra seksjonsleder
Kvalifikasjoner:
- 3-årig bachelor i vernepleie/offentlig godkjent vernepleier, HPR nummer registreres i CV
- 5 års relevant erfaring med målgruppen
- God kunnskap om lov og regelverk, spesielt Helse- og omsorgstjenesteloven og Husleieloven
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper:
- Evner å skape gode relasjoner
- Trygg og selvstendig
- Tydelig og inspirerende
- Iverksetter, tar initiativ og er løsningsorientert
- Er strukturert og systematisk
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Kompetanseutviklingsstipend
Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Company
Bærum kommuneApplication deadline
08.11.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4124851Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 31.10.2021