• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4124851
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 31.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Spesialrådgiver/boligkoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Seksjon samlokaliserte boliger har totalt 10 tjenestesteder og består av samlokaliserte boliger med tjenester for voksne mennesker med utviklingshemming, avlastnings- og barneboliger, dagtilbud, samt Regionalt aktivitetssenter.

Boligkoordinator sitt hovedansvarsområde, er dialog med bruker og pårørende om fremtidig behov for tilrettelagt bolig og tjenester. Videre har boligkoordinator ansvar for utarbeidelse av prognoser og behovsanalyser, samt å bidra i planleggingen av nye boliger i både kort- og langsiktig perspektiv i tett samarbeid med seksjonsleder og Tildelingskontoret.

Ønsker du å bidra til god planlegging og gode rammer for tjenestene, slik at det gis et godt tilrettelagt tilbud til mennesker med utviklingshemming, og synes du dialog og byggeprosesser er spennende, da er dette stillingen for deg!

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for å invitere til dialog- og informasjonsmøter med foreldre og foresatte, som har barn og ungdom med behov for tilrettelagt bolig og tjenester i fremtiden
  • Gjennomføre dialog og informasjonsmøter med bruker, pårørende og verge
  • Utarbeide prognoser og behovsanalyser for fremtidige behov
  • Bidra i planlegging og bygging av nye boliger på både kort og lang sikt
  • Tett samarbeid med Tildelingskontoret, kommunens eiendomsavdeling og Husbanken
  • Ansvarlig for rådgivning og koordinering knyttet til flytteprosesser
  • Er strategisk rådgiver for seksjonsleder
  • Bistå og legge til rette for god dialog med brukerråd og brukerorganisasjoner
  • Bidra til forbedringer av rutiner, prosedyrer og kommunikasjonsflyt
  • Løpende oppgaver etter bestilling fra seksjonsleder

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig bachelor i vernepleie/offentlig godkjent vernepleier, HPR nummer registreres i CV
  • 5 års relevant erfaring med målgruppen
  • God kunnskap om lov og regelverk, spesielt Helse- og omsorgstjenesteloven og Husleieloven
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende

Personlige egenskaper:

  • Evner å skape gode relasjoner
  • Trygg og selvstendig
  • Tydelig og inspirerende
  • Iverksetter, tar initiativ og er løsningsorientert
  • Er strukturert og systematisk

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend 

 

 Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4124851
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 31.10.2021