Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Spesialkonsulent i politisk sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Fagenhet dokumentasjon og service og omfatter kommunens servicetorg, hovedarkiv og  politisk sekretariat.

Politisk sekretariat skal tilrettelegge og koordinere arbeidet i råd og utvalg.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Forberedelse, tilrettelegging og støtte til gjennomføring av møter i råd og utvalg, i dialog med utvalgsledere og administrasjon.
  • Tilrettelegging og koordinering av møter og arrangementer for politisk ledelse/ordfører.
  • Veiledning til politikere, rådsmedlemmer og saksbehandlere.
  • Saksbehandling innen sekretariatets fagområder.
  • Valgarbeid, utviklings- og kvalitetssikringsoppgaver.
  • Merkantile oppgaver knyttet til kommunedirektørgruppa og Ordfører.
  • Håndtere digitale verktøy og systemer.

Kvalifikasjoner:

Utdanning på høgskolenivå, innenfor områder som samfunnsfag, organisasjon, juridisk eller lignende.
Erfaring med saksbehandling.
God IKT-kompetanse.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanning.

Personlige egenskaper:

Serviceinnstilt.
Evne til å arbeide under press.
Fleksibel.
Strukturert.
Selvstendig.
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

Varierte arbeidsoppgaver i et hektisk arbeidsmiljø.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger.