Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
06.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0579, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
6397335Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Oslo kommune
Spesialkonsulent
Offentlig forvaltning
Bymiljøetaten søker etter en fremoverlent, strukturert og engasjert spesialkonsulent til å håndtere fakturering, systemstøtte, samt andre administrative oppgaver.
Stillingen er plassert i Mobilitetsdivisjonen, avdeling Veimyndighet, seksjon Arbeidstillatelser og kontroll.
Seksjonen behandler årlig ca. 10 0000 søknader fra eksterne og interne aktører om tillatelser til å utføre arbeid på eller ved kommunal veg, som kryssings- og nærføringstillatelser for ledningsarbeid, grave- og arbeidstillatelser, samt utstedelse av arbeidsvarslingsvedtak. Seksjonen har videre ansvaret for å kontrollere og følge opp at arbeidene som utføres er i henhold til gitte tillatelser. All saksbehandling og fakturering gjennomføres i systemet Søksys. Som spesialkonsulent vil du være ansvarlig for fakturering og rapportering av inntektene, henvendelser angående fakturaer, Søksys og oppfølging av systemendringer.
I Bymiljøetaten har vi et stort engasjement for vårt overordnede mål: å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Etaten tilrettelegger for bærekraftige mobilitetsløsninger som skal dekke behovet til en befolkning i stor vekst på en effektiv, grønn og brukervennlig måte. Saksbehandlerne i Arbeidstillatelser og kontroll er med på å sikre fremkommelighet og at arbeid på vårt 1 280 km kommunale vegnett og 1 000 km med gangveier og fortau gjøres på en forsvarlig og hensiktsmessig måte.
Som vår nye kollega vil du bli en del av et inkluderende miljø! Vi ser frem til å lese søknaden din og bli bedre kjent med deg.
Kvalifikasjoner:
- Minimum utdanning på bachelornivå innen relevant fagområde
- Det kreves god digital kompetanse, ferdigheter og forståelse av digitale arbeidsverktøy
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk kreves
- Erfaring fra nevnte oppgaver er ønskelig
- God kjennskap til offentlig regelverk er en fordel
- Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.
Personlige egenskaper:
- Selvstendig, ryddig og strukturert.
- Stor arbeidskapasitet og trives med ansvar.
- Evne til å håndtere mange varierte oppgaver og henvendelser parallelt
- Gjennomføringskraft og evne til å levere i tide og med god kvalitet.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og liker å jobbe i team på tvers av fagmiljøer.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil vektlegges
Vi tilbyr:
- Interessante, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
- Et godt og sosialt arbeidsmiljø
- Mange og varierte aktivitetstilbud hos vårt bedriftsidrettslag
- Fleksibel arbeidstid
- To ekstra dager fri i året for oppfølging av barn til og med fylte 12 år
- Stillingen lønnes fra lønnstrinn 34 - 44 (for tiden kr 607 900 kr - kr 722 700). Lønnsplassering og stillingskode avhenger av utdannelse og erfaring. For særskilt gode kandidater vil man kunne vurdere høyere lønn.
- Gunstige låne-, pensjons- og forsikringsordninger. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
06.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0579, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
6397335Se her for andre jobber fra Oslo kommune