• Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    05.11.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1051, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5929236
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
Vacancy

Oslo kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning

Kjenner du deg igjen i Bydel Alna sin visjon: "I Bydel Alna står vi sammen med innbyggerne for å skape et bærekraftig lokalsamfunn med muligheter for alle, der vi ser verdien av vårt mangfold"? Da er du den vi leter etter!

Vil du være med på å sikre effektiv dokumenthåndtering og bidra til digitaliseringen av bydelens tjenester? Bydel Alna søker en spesialkonsulent med ansvar for vårt fagarkiv. 

Som en del av vårt team i bydelens lokale dokumentsenter vil du ha daglig ansvar for drift og oppfølging av saksarkivsystemet (Websak+) og fagarkivet. Din oppgave blir å sikre at all dokumentasjon håndteres i tråd med gjeldende lover og forskrifter, som Arkivloven, Forvaltningsloven, Offentleglova og Personopplysningsloven. Du vil også administrere tilgang til bydelens Altinn-konto, gi støtte og veiledning til ledere og saksbehandlere i dokumentforvaltning, samt bidra til utvikling og forenkling av arbeidsprosesser.

 

Alna bydelshus

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen arkiv eller dokumenthåndtering. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring med elektroniske saksbehandlingssystemer, spesielt Acos Websak+
  • God IKT-kompetanse og systemforståelse, spesielt med M365-plattformen.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovverk som Arkivloven, Forvaltningsloven og Offentlighetsloven.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
  • Evne til å samarbeide godt med kolleger og andre aktører.

Personlige egenskaper:

  •  Vi ønsker en medarbeider med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. 
  • Du må trives med utfordringer, og være serviceinnstilt.
  • Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig, samt vise initiativ og fleksibilitet. 
  • Øye for detaljer samt blikk for helhet  
  • Trives med både rutineoppgaver og utviklingsarbeid  
  • Evne til å veilede og engasjere medarbeidere rundt deg  
  • Løsningsorientert, digitalt fremoverlent, og ønske om å bidra til å utvikling av dagens tjenester  
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.  
 

Vi tilbyr:

En utfordrende og spennende stilling i et fagmiljø preget av utvikling og digitalisering. Som spesialkonsulent ved dokumentsenteret vil du spille en viktig rolle i å sikre effektiv dokumenthåndtering i bydelen, samtidig som du får muligheten til å bidra til forenkling og forbedring av arbeidsprosesser.

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Oslo pensjon forsikring
  • Gode Lønns- og arbeidsvilkår ihht. lov og avtaleverk for Oslo kommune. Lønnstrinn 43. 
  • Et dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø med tillitsbasert ledelse. 
  • Gode fasiliteter i et nytt og moderne Bydelshus på Furuset. 
  • Svært gode kollektivforbindelser: Fra Lillestrøm stasjon ca 30 minutter, Jernbanetorget i Oslo ca 20 minutter, Og Lørenskog stasjon ca 15 minutter. 
  • Gratis treningsrom. 
  • Gratis innendørs sykkelparkering. 
  • Ulike personalfordeler som Oslo Kommune har avtaler om.
 

  • Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    05.11.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1051, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5929236
  • Look here for other jobs from Oslo kommune