Företag
Kristiansund kommuneAnsökningstiden
23.05.2022Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4604213Se här för andra jobb från Kristiansund kommune
- Uppdaterad 05.05.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Kristiansund kommune
Spesialkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi har ledig 100% fast stilling som spesialkonsulent
Bo og habilitering gir tjenester til mennesker med utviklingshemming, funksjonshemming og eller andre vansker i alle
aldersgrupper. Intensjonen er å hjelpe den enkelte til et meningsfylt liv på personenes premisser. Bo og habilitering
er pr. dd. organisert i 13 avdelinger ledet av avdelingsledere. Stillingen vil ligge under avdeling Institusjoner og ha
kontor på den nye avlastningen som åpner på Sommero (Dale) i høst.
Konsulentstillingen har ansvar for iverksetting, oppfølging og veiledning av våre rundt 300 støttekontakter, private
avlastere og gruppeledere. I tillegg vil du også ha ansvar for oppfølging av BPA-oppdrag og koordinatoroppgaver.
Konsulenten skal samarbeide tett med avdelingsleder, enhetens administrasjon, avlastningsavdelinger, seksjon
forvaltning, helse og omsorg og andre det er naturlig å samarbeide med i hver enkelt sak. Direkte samarbeid med
brukere, verger/pårørende, støttekontakter/private avlastere og ansatte som arbeider som BPA er en sentral del av
stillingen.
Arbeidsområder
I rollen som konsulent er det viktig med fokus på innovasjon og utvikling. Du vil få en aktiv rolle der en skal søke om
tilskuddsmidler og drive med mindre prosjekter på egen hånd. Samt drifte utviklingsarbeid i tett samarbeid med
interne og eksterne aktører.
- fagansvar for at det gis tjenester som samsvarer med de vedtak som er fattet for den enkelte tjenestemottaker
- gjennomføre kartlegging av behov og ønsker hos den enkelte tjenestemottaker
- foreta jevnlig evaluering av tilbudet til den enkelte, og du må evne å fange opp behov for endringer i tjenestene som blir gitt
- utarbeide og videreutvikle prosedyrer og retningslinjer for hvordan vi arbeider rundt den enkelte bruker
- videreutvikle gruppebaserte tiltak for personer med vedtak om støttekontakt, gjerne i samarbeid med andre instanser og det eksisterende kultur/fritidstilbudet i kommunen
- medvirke til at det driftes etter vedtatt økonomisk ramme i budsjettåret for tjenesteområdet
- ansvar for rekruttering, turnus, ferie og administrasjon av oppdragsavtaler og lønn
- ansvar for at det arrangeres kurs og veiledning av enhetens støttekontakter/avlastere, samt gi opplæring og veiledning til ansatte i BPA-ordningen
- koordinatorfunksjon
Kvalifikasjonskrav
- treårig helse og sosialfaglig utdanning, eller annen relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå
- kompetanse til å veilede støttekontakter/BPA og private avlastere
- gjerne ha lokal kunnskap om kommunens kultur- og fritidstilbud
- erfaring innenfor rekruttering og ansettelser
- kunne arbeide målrettet, løsningsorientert og selvstendig
- kunnskap/erfaring om saksbehandling
- engasjement og interesse for å bidra til utvikling av fagområdet
- inneha gode relasjonelle egenskaper
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr- muligheten til å være med å påvirke en positiv utvikling av tjenesteområdet
- spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling
- et arbeidsmiljø preget av engasjement og god kompetanse
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Företag
Kristiansund kommuneAnsökningstiden
23.05.2022Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4604213Se här för andra jobb från Kristiansund kommune
- Uppdaterad 05.05.2022