Company
Bergen kommuneApplication deadline
01.11.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5015, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
3224927Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 25.10.2020
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Spesialkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lønns- og regnskapssenteret (LRS) leverer moderne, effektive og kvalitetssikrede tjenester innen områdene lønn, refusjon og regnskap til resultatenheter og kommunale bedrifter i Bergen kommune. Vi tilbyr rådgivningstjenester, utfører tjenester innenfor periode- og årsavslutning og har ansvar for systemadministrasjon av økonomisystemet. Vi gjennomfører kurs- og opplæringsaktiviteter og sørger for at forvaltningsprosesser tilknyttet økonomisystemet fungerer på en optimal måte.
LRS er for tiden midt i en spennende endrings- og omstillingsfase, og har stort fokus på digitalisering, herunder gjennomføring av kompetanseløft internt, og vi har mange tiltak og prosjekter i vår portefølje. Bergen kommune benytter UBW Økonomi som sitt økonomisystem, Microsoft 365 som arbeidsverktøy og KS Læring som plattform for håndtering av kursarrangementer.
Stillingen er fordelt med 30% til kompetansearbeid og 70% til regnskapsarbeid. På sikt vil det også kunne bli en del av stillingen å inngå i turnus i Servicesenteret ved LRS som betjener henvendelser fra ansatte i Bergen kommune.
- Ansvar for kursadministrasjon, blant annet organisere og følge opp kursinstruktører for økonomi- og regnskapskurs
- Bidra i arbeidet med å utarbeide, utvikle og vedlikeholde et helhetlig digitalt opplæringsprogram knyttet til regnskap og bruk av økonomiprogrammet
- Rydding i reskontro og fakturabehandling
- Saksbehandling på regnskapsområdet
- Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune
- Delta i arbeid som forenkler, forbedrer og fornyer våre tjenester og arbeidsprosesser
- Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen, herunder rullering til Servicesenteret
- Bachelor i økonomi/regnskap
- God IKT kompetanse, herunder høy kompetanse i bruk av ulike verktøy i Microsoft 365
- Erfaring fra regnskapsarbeid - fortrinnsvis bruk av Unit4 Business World (UBW)
- Det er en forutsetning at du behersker norsk skriftlig og muntlig flytende
- Erfaring med å gi opplæring er en fordel · ·
- Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
- Du er nytenkende, fleksibel og positiv
- Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt
- Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid
- Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder
- Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag
- Et pulserende arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
- Trivelige lokaler i Bergen sentrum
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning
- Lønn etter avtale
Company
Bergen kommuneApplication deadline
01.11.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5015, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
3224927Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 25.10.2020