• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3224927
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lønns- og regnskapssenteret (LRS) leverer moderne, effektive og kvalitetssikrede tjenester innen områdene lønn, refusjon og regnskap til resultatenheter og kommunale bedrifter i Bergen kommune. Vi tilbyr rådgivningstjenester, utfører tjenester innenfor periode- og årsavslutning og har ansvar for systemadministrasjon av økonomisystemet. Vi gjennomfører kurs- og opplæringsaktiviteter og sørger for at forvaltningsprosesser tilknyttet økonomisystemet fungerer på en optimal måte.  

LRS er for tiden midt i en spennende endrings- og omstillingsfase, og har stort fokus på digitalisering, herunder gjennomføring av kompetanseløft internt, og vi har mange tiltak og prosjekter i vår portefølje. Bergen kommune benytter UBW Økonomi som sitt økonomisystem, Microsoft 365 som arbeidsverktøy og KS Læring som plattform for håndtering av kursarrangementer.

Stillingen er fordelt med 30% til kompetansearbeid og 70% til regnskapsarbeid. På sikt vil det også kunne bli en del av stillingen å inngå i turnus i Servicesenteret ved LRS som betjener henvendelser fra ansatte i Bergen kommune.

 

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for kursadministrasjon, blant annet organisere og følge opp kursinstruktører for økonomi- og regnskapskurs
  • Bidra i arbeidet med å utarbeide, utvikle og vedlikeholde et helhetlig digitalt opplæringsprogram knyttet til regnskap og bruk av økonomiprogrammet
  • Rydding i reskontro og fakturabehandling
  • Saksbehandling på regnskapsområdet
  • Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune
  • Delta i arbeid som forenkler, forbedrer og fornyer våre tjenester og arbeidsprosesser
  • Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen, herunder rullering til Servicesenteret

 

Kvalifikasjoner
  • Bachelor i økonomi/regnskap
  • God IKT kompetanse, herunder høy kompetanse i bruk av ulike verktøy i Microsoft 365  
  • Erfaring fra regnskapsarbeid - fortrinnsvis bruk av Unit4 Business World (UBW)
  • Det er en forutsetning at du  behersker norsk skriftlig og muntlig flytende  
  • Erfaring med å gi opplæring er en fordel  ·         ·        
Personlige egenskaper
  • Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
  • Du er nytenkende, fleksibel og positiv
  • Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt
  • Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid
  • Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder
  • Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag 
Vi tilbyr
  • Et pulserende arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
  • Trivelige lokaler i Bergen sentrum
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter avtale 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3224927
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.10.2020