• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    14.07.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0152, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6285414
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
Ledigt jobb

Oslo kommune

Spennende stilling som innsyns- og helserettsjurist

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe med viktige juridiske og etiske spørsmål i helsesektoren?

Sykehjemsetaten søker en dyktig og samfunnsengasjert rådgiver som ønsker å bidra til å sikre rettssikkerhet, åpenhet og kvalitet i helse- og omsorgstjenestene. Stillingen kombinerer arbeid med dokumentinnsyn og helserettslige problemstillinger, og gir deg en sentral rolle i et fagmiljø med høy kompetanse og stort engasjement. Det gir deg en unik mulighet til å arbeide i skjæringspunktet mellom jus, etikk og teknologi i helse- og omsorgssektoren.

Om stillingen
Stillingen er delt mellom to hovedområder:
Innsynsoppgaver: Du vil blant annet jobbe med behandling av innsynsbegjæringer, kvalitetssikring av postjournal og oppfølging av avvik knyttet til dokumenthåndtering.
Helserettsoppgaver: Du vil blant annet bidra i vurderinger knyttet til pasientrettigheter, bruk av tvang, journalinnsyn, og etiske problemstillinger ved innføring av ny teknologi.

Vi vil anslå at fordelingen mellom disse to hovedområdene gjennomsnittlig vil være ca. 50/50, men dette vil variere til enhver tid gjennom året.

Du vil inngå i et tverrfaglig team og samarbeide tett med både juridiske rådgivere, helsepersonell og ledelse i etaten.

Kvalifikasjoner:

  • Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
  • Erfaring med offentlig forvaltning og saksbehandling
  • Minimum to års erfaring som jurist, fortrinnsvis fra arbeid med helserettslige problemstillinger
  • Kunnskap om helselovgivning, personvern (GDPR) og forvaltningsrett
  • Erfaring fra helse- og omsorgssektoren er en fordel
  • Meget gode norsk språknivå (minimum nivå C1 på den europeiske språkskalaen), under hele ansettelsen
  • Erfaring med offentliggjøring av avvik
  • God digital kompetanse og evne til å sette seg inn i ulike saksbehandlingsverktøy 
  • Erfaring med bruk av digitale verktøy for utarbeidelse av statistikk og sammenstilling i rapporter

Personlige egenskaper:

  • Analytisk og god vurderingsevne
  • God gjennomføringsevne
  • Evne til å jobbe selvstendig, så vel som i team
  • Kvalitetsbevisst, resultat- og utviklingsorientert
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere
  • Personlig egnethet vil kunne tillegges avgjørende vekt

Vi tilbyr:

  • Arbeidstid 37,5 med fleksitid og mulighet for hjemmekontor
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Tverrfaglig juridisk fagmiljø 
  • Digitale kompetanseplaner 
  • Kantine, treningsrom og sykkelparkering sentralt i Oslo
  • Stipend til studier og kurs for ansatte i Oslo kommune. OU-fondets stipendordning skal stimulere ansatte til å søke ny kunnskap og utvikle sin kompetanse. Alle ansatte i Oslo kommune kan søke om stipend til opplæring eller utvikling som er relevant for kommunen. 
  • Lønn, pensjons- og forsikringsvilkår i Oslo kommune 
  • Stillingskode som Jurist eller Jurist II, basert på kompetanse og erfaring
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd. 

    Informasjon om Sykehjemsetaten: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/sykehjemsetaten/
     

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    14.07.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0152, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6285414
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune