• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6114239
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Sosialkurator/ Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Nav Bergen vest er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. NAV Bergen vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et byområde med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten i Loddefjord. 

Vi har ledig en fast stilling som saksbehandler i Mottak og avklarings avdelingen vår. Avdelingen har et særlig fokus på jobbskaping og arbeidsinkludering gjennom kvalifisering og oppfølging. Til avdelingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning/saksbehandling etter lov om sosiale tjenester.

Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne i bydelen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialt arbeid eller bachelor i barnevern.
  • Ønskelig med erfaring fra forvaltningsarbeid i sosialtjenesten.
  • Ønskelig med kjennskap til fagsystemet Socio.
  • Søker må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
  • Gode datakunnskaper. 
  • Personlig egnethet. 

Personlige egenskaper:

  • Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk for å oppnå resultater over tid.
  • Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ.
  • Du må ha gode samarbeidsevner, trives med å arbeide i team og utadrettet mot våre samarbeidspartnere.
  • Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsetninger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige.
  • Du har høy arbeidskapasitet, er utadvendt og engasjert.
  • Du er interessert i faget sosialt arbeid og har evne til å stadig lære og tilegne deg ny kunnskap.
  • Du er fleksibel og trives med endringsarbeid.
  • Du må trives å jobbe med mennesker og ha evne til å motivere brukergruppen. 
  • Du må kunne trives i et travelt miljø, med forventning til effektivitet på oppgaveløsning 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune  (for tiden kr 517 000 - 617 000) avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
  • Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
  • Inkluderende arbeidsmiljø (IA). 
  • En organisasjon i utvikling.
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6114239
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune