• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5198035
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Sosialkurator/ Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nav Bergen vest er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. NAV Bergen vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et byområde med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten i Loddefjord. 

Vi har ledig 3 faste stillinger som saksbehandler/sosialkurator i Nav Bergen vest. 1 stilling tilhører Mottak og Avklaring. Avdelingen har et særlig fokus på arbeidsinkludering gjennom kvalifisering og oppfølging. Avdelingen har også oppgaver tilknyttet vårt publikumsmottak. Til avdelingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning/saksbehandling etter lov om sosiale tjenester.

2 av stillingene tilhører Helse- og rehabilitering. Avdelingen har et særlig fokus på oppfølgning, rehabilitering og arbeidsinkludering for tjenestemottakere som har utfordringer knyttet til rus eller psykisk helse. Til avdelingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning/saksbehandling etter lov om sosiale tjenester/ lov om helse- og omsorgstjenester. 

Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne i Fyllingsdalen/Laksevåg bydel.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialt arbeid eller bachelor i barnevern.
  • Ønskelig med erfaring fra forvaltningsarbeid i sosialtjenesten.
  • Ønskelig med kjennskap til fagsystemet Socio.
  • Ønskelig med erfaring knyttet til oppfølgning av personer med rus- og psykisk helseutfordringer.
  • Søker må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
  • Gode datakunnskaper. 
  • Personlig egnethet. 
  • Krav om politiattest ved ansettelse. 

Personlige egenskaper:

  • Det legges vekt på en utadrettet og oppsøkende arbeidsform og motivasjon for stillingen. 
  • Du har høy arbeidskapasitet, er utadvendt, engasjert og jobber systematisk for å oppnå resultater over tid.
  • Du er fleksibel og trives med endringsarbeid.
  • Du er samarbeidsorientert og liker å jobbe utadrettet samtidig som du har et helhetlig blikk på NAV.
  • Du må kunne jobbe i team og samtidig være selvstendig. 
  • Må trives å jobbe med mennesker og har evne til å motivere brukergruppen. 
  • Må kunne trives i et travelt miljø, med forventning til effektivitet på oppgaveløsing 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune  (for tiden kr 468 700 - kr 554 500) avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
  • Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
  • Inkluderende arbeidsmiljø (IA). 
  • En organisasjon i utvikling.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5198035
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2023