Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
12.12.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5058, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4230051Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 06.12.2021
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Sosialkurator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Årstad sosialtjeneste har ledig fast stilling og vikariat.
NB. Det må fremkomme i søknaden om kandidaten er interessert i fast- eller midlertidig stilling, eller begge deler.
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Arbeidsoppgaver:
Sosialtjenesten i NAV er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.
Kontoret er delt inn i avdelinger for - Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt. Arbeidet kan innebære oppfølging av brukere i gruppesetting og vakter i kontorets publikumsmottak.
NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver og arbeidshverdag.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid.
- For stillinger knyttet til oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet kan helserettet utdanning vurderes, dersom det er kombinert med erfaring fra arbeid med brukergruppen.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV / sosialtjenesten.
- Erfaring med kartlegging, arbeidsrettet oppfølging og forvaltningsarbeid
- Kjennskap til sosialtjenesteloven og annet relevant lovverk i NAV
- God kunnskap om relasjonsbygging
- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig
- Krav om politiattest
Personlige egenskaper:
- Endringsvillig- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
12.12.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5058, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4230051Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 06.12.2021