• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690927
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 02.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Sosialkonsulent - to faste stillinger

Offentlig forvaltning

NAV St.Hanshaugen sosialtjeneste lyser to faste stillinger som sosialkonsulent i avdeling Mestring og muligheter.
Vi søker medarbeidere med hjerte for mennesker og fagområdene våre. Visjonen vår er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

Nav St. Hanshaugen består av over 100 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Avdelingen består i dag av 20 ansatte som jobber med fagfeltene økonomisk sosialhjelp, helseavklaring, arbeidsavklaringspenger, jobbspesialister og økonomisk forvaltning. Målgruppen er primært personer med store og/eller uavklarte helseutfordringer. Helseutfordringene kan være knyttet til psykiatri, rus eller somatiske utfordringer.

Som sosialkonsulent vil du ha egen portefølje, men samarbeide tett med avdelingen. En viktig del av jobben er å saksbehandle søknader om økonomisk sosialhjelp, gi oppfølging, råd og veiledning, kartlegge og veilede brukere med å få en bedre og mer forutsigbar hverdag. Vi kan tilby spennende oppgaver i et trivelig arbeidsmiljø.
Ved eventuelt internt opprykk, vil vikariat kunne bli aktuelt.

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester.                                                                                                                                                                                                                          Egen portefølje med personer som mottar økonomisk sosialhjelp.                                                                                                                                                                                  Gi råd og veiledning, saksbehandling, oppfølging, avklaring og klagebehandling etter sosialtjenestelovgivningen.
Samarbeide tett med andre avdelinger i NAV, andre tjenestesteder i bydelen og eksterne samarbeidspartnere.
Andre oppgaver vil kunne tillegges stillingen etter behov.

Kvalifikasjoner:

Vi søker etter personer med 3- årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som f.eks sosionom eller velferdsfag.
Søkere med annen relevant 3 årig høgskole- eller universitetsutdanning vil også bli vurdert.
Erfaring fra sosialtjenesten / NAV og saksbehandling.
Det er ønskelig med erfaring med til fagsystemet Fasit og kjennskap til NAV sine statlige fagsystemer. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
Ønskelig med erfaring fra arbeid knyttet til kommunale helse- og omsorgstjenester.
Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon. 

Personlige egenskaper:

Gode samarbeidsevner.
Høy arbeidskapasitet.
Evne til å jobbe selvstendig.
Evne til å jobbe ryddig og strukturert.
Fleksibel til å ta nye arbeidsoppgaver.
Personlig egnethet tillegges stor vekt.                                                                                                                                                                                                                                          Du må ha tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer kan bli selvstendige og oppleve mestring.                                                                                                                    Du har gode vurderingsevner.

Du er komfortabel med å ha mye å gjøre, og til tider uforutsigbar arbeidshverdag. Ofte får avdelingen hasteoppgaver med korte tidsfrister, noe som gjør at dagene ikke alltid blir som planlagt. Dette betyr at du må være fleksibel og løsningsorientert. Vi trenger deg som bidrar til fremdrift i prosesser og som tenker helhetlig. 

 

Vi tilbyr:

Et spennende og godt arbeidsmiljø sentralt i Oslo.                                                                                                En samfunnsnyttig og meningsfull arbeidshverdag.
Lønnstrinn 33-42 i Oslo Kommunes lønnsregulativ.
To faste stillinger.
Fleksitid.  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690927
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 02.07.2022