• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    28.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6009998
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
Ledigt jobb

Oslo kommune

Sosialkonsulent

Offentlig forvaltning

NAV St. Hanshaugen sosialtjeneste tilbyr et vikariat som sosialkonsulent i avdeling Mestring- og muligheter i perioden 01.04.2025 - 31.08.2026. 

Vi søker medarbeidere med hjerte for mennesker og fagområdene våre. Visjonen vår er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav St. Hanshaugen består av ca. 125 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Avdelingen består i dag av 18 ansatte som jobber med fagfeltene økonomisk sosialhjelp, helseavklaring, arbeidsavklaringspenger, arbeid med støtte, IPS og økonomisk forvaltning. Målgruppen er primært personer med problemer knyttet til rus- og psykiatri og/eller uavklarte helseutfordringer. Som sosialkonsulent vil du ha egen portefølje, men samarbeide tett med avdelingen. En viktig del av jobben er å saksbehandle søknader om økonomisk sosialhjelp, gi oppfølging, råd og veiledning, kartlegge og veilede brukere med å få en bedre og mer forutsigbar hverdag. Vi kan tilby spennende oppgaver i et trivelig arbeidsmiljø.

Kvalifikasjoner:

- Vi søker etter en person med 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som f.eks. sosionom eller velferdsfag


- Erfaring fra sosialtjenesten / NAV og saksbehandling.


- Det er ønskelig med erfaring med til fagsystemet Fasit og kjennskap til NAV sine statlige fagsystemer. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne. 


- Ønskelig med erfaring fra arbeid knyttet personer med rus- og psykiatri, f eks i kommunale helse- og omsorgstjenester. 


- Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon. 

Personlige egenskaper:


- Gode samarbeidsevner.

- Høy arbeidskapasitet.

- Evne til å jobbe selvstendig.

- Evne til å jobbe ryddig og strukturert.

- Fleksibel til å ta nye arbeidsoppgaver.

- Personlig egnethet tillegges stor vekt. 

Vi tilbyr:

- Et spennende og godt arbeidsmiljø sentralt i Oslo.   

- En samfunnsnyttig og meningsfull arbeidshverdag.

- Lønnstrinn 35-44 i Oslo Kommunes lønnsregulativ, avhengig av erfaring og kompetanse

- Fleksitid                                                                         

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    28.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6009998
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune