• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    05.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5791955
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 22.06.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Senior-/ingeniør - vegforvaltning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har nå ledig fast stilling som senior-/ingeniør ved Vegforvaltningsseksjonen. Vi forvalter og planlegger for god byutvikling, bygger offentlig infrastruktur og driver vedlikehold.

Veiforvaltningsseksjonen har i dag 12 medarbeidere, og er en del av Forvaltningsavdelingen. Som en del av vårt team får du muligheten til å være med på spennende prosjekter som påvirker byen vår. Vi ser etter en kvalifisert kandidat som er faglig sterk, løsningsorientert og som har evnen til å finne gode og innovative løsninger innenfor rammene av gjeldende regelverk. Ved ansettelse av særlig kvalifisert og erfaren søker kan stillingskode senioringeniør vurderes.

Byutviklingen i Bergen er i en svært interessant fase, med store transformasjons- og fortettingsprosjekter. Vegforvaltningen spiller en avgjørende rolle i disse prosessene, og vi ønsker å styrke vårt team med en person som vil bidra til å forme byens fremtid på vegne av kommunal vegmyndighet. Vi har en målsetting om å øke vår kapasitet og ekspertise innenfor områdene vegtekniske fag og anvendelsen av modellbaserte løsninger. Det er viktig at du er en som bidrar til gode og gjennomførbare tiltak, og som liker å spille andre gode. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på bachelornivå innenfor byggteknisk ingeniørfag, areal og eiendom eller annen relevant utdanningsretning. Vegteknisk studieretning er en fordel
  • Kunnskap om konstruksjoner, samferdsel, universell utforming og trafikksikkerhet er en fordel
  • Erfaring med offentlig vegforvaltning er en fordel
  • Kompetanse på BIM (bygningsinformasjonsmodellering) vil være en fordel
  • God evne til å gjøre faglige vurderinger rundt byutvikling og samferdsel er ønskelig
  • God digital kompetanse er ønskelig
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlig egnethet vil bli vektlagt for stillingen.

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Arbeider strukturert og selvstendig
  • Effektiv med høy arbeidskapasitet
  • Initiativrik, pålitelig, samfunnsengasjert og faglig trygg
  • Løsningsorientert med evne til å prioritere mellom ulike oppgaver

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra til god byutvikling!
  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god faglig utvikling
  • Fine lokaler sentralt på Nygård
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    05.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5791955
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 22.06.2024