• Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    09.08.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    2999450
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 30.07.2020
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Seksjonssjef politisk sekretariat / formannskapssekretær

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi søker en serviceinnstilt og utviklingsorientert leder for politisk sekretariat. Du har god forståelse for rollefordeling mellom politikk og administrasjon, og evner å legge til rette for best mulig politisk styring av kommunen. Stillingen innehar et budsjett og personalansvar for 3,5 årsverk og rapporterer til direktør for organisasjon og utvikling.

Det må påregnes en del arbeid utover ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av politiske møter og valg.

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgaver til sekretariatet er:

  • Være bindeleddet mellom politikk og administrasjon og sørge for at saksgangen flyter mellom administrasjon og politisk behandling
  • Bidra til utvikling av den politiske styringen og demokratiet i kommunen
  • Bidra med støtte og veiledning overfor folkevalgte, bl.a innenfor kommunalrett og forvaltningsrett
  • Ha ansvar for sakslister og protokoller til kommunestyret, formannskapet og hovedutvalgene.
  • Oppfølging av øvrige styrer, råd og utvalg
  • Ha overordnet ansvar for avvikling av kommunestyre-, fylkesting- og stortingsvalg
  • Være en viktig pådriver for videreføring av digitale politikere og oppgaveløsning.
  • Samhandle med kommunedirektør, ordfører samt øvrige politikere 
Kvalifikasjoner
  • Er du jurist eller statsviter er dette en fordel, men annen relevant utdanning og erfaring kan veie opp for manglende formalkompetanse. Juridisk kompetanse i relevante lovverk, er likevel nødvendig (Kommuneloven, forvaltningsloven, offentleglova m.fl.)
  • God digital kompetanse
  • God kjennskap til offentlig forvaltning
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og med detaljer, og strategisk mot krevende mål
  • Har forståelse, og teft for politisk styring og rollefordelingen mellom politikk og administrasjon
  • Ledererfaring er en fordel
Personlige egenskaper
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Utpreget serviceinnstilling
  • Har stor arbeidskapasitet og evne til å takle stress
  • Gode samarbeidsevner
  • Ryddig og strukturert arbeidsform
  • Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
Vi tilbyr
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • En spennende avdeling i hjertet av organisasjonen
  • En utviklingsorientert arbeidsplass
 

  • Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    09.08.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    2999450
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 30.07.2020