• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    15.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0580, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5372206
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 11.10.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Seksjonssjef for helse- og oppvekstfagene

Offentlig forvaltning

Ønsker du å løfte helse- og oppvekstfagene? Har du i tillegg ledererfaring og god kjennskap til fag- og yrkesopplæring?

Vi har ledig stilling som seksjonssjef i Opplæringskontoret for helse- og oppvekstfag (OHO).

Kontoret er en del av Sykehjemsetaten og har for tiden 18 ansatte som er faglig sterke arbeidsomme og kreative.

OHO er ikke en del av den ordinære sykehjems- og helsehusdriften men er en egen enhet som skal sikre god kvalitet i opplæringen av lærlinger i helse- og oppvekstfag. OHO samarbeider med 187 kommunale og private lærebedrifter om opplæringen av 580 lærlinger. OHO er avgjørende for å sikre høy og lik kvalitet på opplæringen.

OHOs drift finansieres i hovedsak av inntekter fra det statlige lærlingtilskuddet.

OHO har i samarbeid med Utdanningsetaten utviklet en prøvestasjon i helsearbeiderfaget i egne lokaler for gjennomføring av fagprøver.

Seksjonssjefen vil ha ansvar for å lede og videreutvikle OHO. Til stillingen ligger også personal- og budsjettansvar.

Som seksjonsleder kan du utgjøre en forskjell både for det sterke fagmiljøet hos oss og for å sikre høy kvalitet på framtidige fagarbeidere i helse- og oppveksttjenestene. Stillingen er en del av HR avdelingen og rapporterer til avdelingsdirektør. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høyskolenivå fortrinnsvis videreutdanning innen ledelse og økonomi
  • Relevant ledererfaring
  • Forståelse av styringssystemet i Oslo kommune
  • Kunnskap og erfaring innen lederskaps- og medarbeiderutvikling samt god forståelse for arbeidsgiverrollen
  • God kunnskap om fag- og yrkesopplæringen
  • God økonomisk forståelse og erfaring og relevant digital kompetanse
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
  • God i norsk skriftlig og muntlig tilsvarende C1 under hele ansettelsen

Personlige egenskaper:

  • Du er en leder som har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er en synlig leder som kan skape gode tverrfaglige relasjoner og resultater
  • Du må være faglig engasjert, utviklingsorientert, samtidig som du skal evne å involvere og motivere dine medarbeidere
  • Du jobber strukturert, og evner å prioritere i en hektisk hverdag
  • Du evner å utøve tillitsbasert ledelse

Vi tilbyr:

  • Interessante utfordrende og spennende oppgaver
  • Et kreativt arbeidsmiljø
  • Hyggelige og dyktige medarbeidere
  • Fleksibel arbeidstidstid
  • Flotte lokaler sentralt på Økern
  • Lønn pensjons- og forsikringsvilkår i Oslo kommune 
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd. 
  • Vil du vite mer om Sykehjemsetaten klikk her: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/sykehjemsetaten/
 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    15.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0580, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5372206
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 11.10.2023