• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0985, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4184330
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 31.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonsleder for seksjon Nærmiljø 

Offentlige tjenester og forvaltning

 

Bydel Stovner søker en seksjonsleder til seksjon nærmiljø. Seksjonsleder er administrativt, økonomisk og faglig ansvarlig for tjenestestedet. Vi søker etter en leder som har erfaring med personal- og endringsledelse, samt økonomistyring og budsjettarbeid. Du må være innovativ, ha erfaring med prosjektstyring og like å jobbe med utvikling og endringsarbeid. Du skal utvikle tjenester, prosjekter og tiltak. Du skal være nyskapende og jobbe med idéutvikling. Vi søker etter deg som er kreativ, som identifiserer muligheter og som utnytter handlingsrommet.
 
Seksjon nærmiljø har i dag organisert alle prosjekter tilknyttet Groruddalssatsingen delprogram nærmiljø og seksjonsleder ivaretar rollen som programleder for delprogram nærmiljø i Bydel Stovner. Seksjonen har i tillegg ansvar for ytterligere ett prosjekt. Seksjonen har vært og er en sentral del av bydelens håndtering av koronapandemien med særlig ansvar for forebyggende innsats og test.
Seksjonsleder skal ha oversikt over porteføljen, ha budsjettansvar, rapportering og leveranseansvar. Seksjonsleder skal jobbe med implementering, forankring, gevinstuttak. Seksjonsleder skal ha fokus på kontinuerlig forbedring og være pådriver for tjenesteutforming og -utvikling og utvikling av prosjekter og innsatser på bakgrunn av identifiserte behov. Vi søker etter en leder som kan bidra til å lage struktur og bygge en kultur, hvor ideer og prosjekter utvikles og testes ut basert på innbyggernes behov. Prosjektene skal bidra til økt nærmiljøkvaliteter for innbyggerne i bydel Stovner.
 
Bydel Stovner har kontinuerlig fokus på å utvikle og utforme tjenester basert på innbyggernes behov. Det betyr at seksjonens ansvarsområder og sammensetning kan endres over tid. Utvikling av prosjekter og initiativ forutsetter at en har kjennskap til, evt. skaffer seg innsikt i innbyggernes behov. Prosjekters og innsatsers mulighet til å skape en endring i tjenestene er en forutsetning for en helhetlig tilnærming. Fokus og pådriv på dette vil være påkrevd hos en seksjonsleder.
 
Kjennskap til bydel Stovner og Groruddalen er en fordel. Det er ønskelig at du har kjennskap til og erfaring med Groruddalssatsingen, og særlig delprogram nærmiljø.
 
Vi søker etter en leder som har kjennskap til og erfaring med samhandling og samarbeid med politikken. Dette da både bydel og Groruddalssatsingen er politisk styrt, samt at en rekke arbeidsoppgaver er knyttet til arbeid med politikken både strukturelt og skriftlig.
 
Seksjon nærmiljø er en av fire seksjoner i avdeling for arbeid, velferd og lokalsamfunn. Avdelingen retter sine tjenester til alle aldersgrupper i bydelens befolkning. Seksjon nærmiljø består per tid av 11 heltids medarbeidere. Seksjonen er sentral i bydelens arbeid med å redusere levekårsutfordringene i bydelen. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

 


Arbeidsoppgaver:


  • -      Administrativt, økonomisk og faglig ansvarlig for drift og kvalitetsutvikling av tjenestestedet.
    -      Ansvarlig for forvaltning og utvikling av rutiner og systemer i henhold til gjeldende lover, forskrifter og interne retningslinjer.
    -      Ansvarlig for at tjenestestedet drives etter gjeldende faglige krav og normer og sikre at ansatte har nødvendig kompetanse til å kunne utfør arbeidet.
    -      Ansvarlig for gjennomføring av sentrale og politiske vedtak som gjelder for seksjonen.
    -      Utarbeide politiske saker og ivareta sekretærfunksjon i ett av bydelens politiske råd
    -      Være sentral bidragsyter til bydelens arbeid med å redusere levekårsutfordringer og skape et trygt nærmiljø.
    -      Ansvarlig for at tjenestestedet deltar i tverrfaglig samarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere.
    -      Bidra til måloppnåelse og fagutvikling samt sikre kontinuerlig forbedringsarbeid.
    -      Bidra til bedret levekår og økt selvhjulpenhet i samarbeid med samarbeidspartnere.
    -      Bidra til godt forankret struktur for prosjektorganisering, erfaring med gevinstrealisering.
    -      Rapportering i prosjektportalen og innad i bydelen samt til politikken.

     

     

Kvalifikasjoner:

  •  

     

    -      3-årig høgskole- eller universitetsutdanning, fortrinnsvis samfunnsvitenskap, helse og sosial. Mastergrad er en fordel.
    -      Utdanning innen ledelse med særlig vekt på endringsledelse
    -      Erfaring fra å lede en seksjon eller avdeling med fag-, budsjett- og personalansvar.
    -      Erfaring med prosjektledelse og styring, rapportering og prosjektportalen.
    -      Erfaring med verktøy som Doculive, Agresso og GAT.
    -      Kompetanse på fagområdet.
    -      Erfaring med å skrive politiske saker og høringsuttalelser
    -      Ha en forskningsbasert tilnærming og kunne vise til resultater i samarbeid med forskningsinstitusjoner.
    -      Kunne vise til resultater innen økonomistyring og budsjett.
    -      Erfaring med samhandling og samarbeid med frivilligheten og frivillige organisasjoner
    -      Erfaring med innovativt og nyskapende arbeid.
    -      Kunne vise til erfaring med utvikling av innovative prosjekter/tiltak med konkrete resultater.
    -      Erfaring med ulike arbeidsmetoder som eksempelvis agil tilnærming, databaserte beslutninger og alternative kommunikasjonsformer med befolkningen.
    -      Oversikt over aktuelt lov- og avtaleverk, gjerne kjennskap til Oslo kommunes avtaleverk spesielt.
    -      God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
    -      Gode IKT-ferdigheter og god systemforståelse.
    -      Kompetanse innenfor kommunikasjon og det kulturelle mangfold.
    -      Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling.
    -      Erfaring med forståelse, samhandling og samarbeid med politikken.

Personlige egenskaper:


    -      Du er resultatorientert, målrettet og evner å jobbe selvstendig.
    -      Du trives i rollen som leder og er lojal mot fattede vedtak og avtaleverk forøvrig.
    -      Du ser på omstilling og endring som nødvendig for utvikling.
    -      Du er en samlende leder, og samtidig en rollemodell for kollegaer og ansatte.
    -      Du har gode kommunikasjonsferdigheter og holder tidsfrister.
    -      Du har god forståelse for hjelpeapparatets rammer og mandat.
    -      Du er strukturert og ryddig.
    -      Du er en relasjonsbygger, samhandler og evner å bygge team.
    -      Du trives i et hektisk miljø med uforutsigbare dager.
    -      Du må like å jobbe utviklende og innovativt.
    -      Du må like mennesker og trives på en hektisk og utfordrende arbeidsplass.
    -      Du er aktiv, fleksibel og kreativ - viser engasjement.
    -      Personlig egnethet vil bli vektlagt.

  •  

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale 
    37,5 timers arbeidsuke, fleksibel arbeidstid
    Et trivelig, utviklende og godt arbeidsmiljø bestående av høyt kvalifiserte medarbeidere og samarbeidspartnere 
    Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0985, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4184330
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 31.10.2021