• Bedrift
    Lillestrøm Kommune
  • Søknadsfrist
    16.06.2021
  • Sted:
    LILLESTRØM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LILLESTRØM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3901465
  • Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder for legetjenesten

Lillestrøm Kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Lillestrøm kommune er i endring og i den anledning søker vi en engasjert og motivert seksjonsleder. Det er ledig en 100% stilling, fordelt på 60% ledelse og 40% i klinikken. Vi jobber mot en helhetlig legetjeneste for institusjon, korttid, KAD og lindrende enhet.

Vi søker etter en leder med klar og tydelig lederstil, er løsningsorientert, engasjert, opptatt av kvalitet i tjenesten, samt evne til å videreutvikle gode tjenester til våre pasienter i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester.


Seksjonen er organisert i en egen avdeling som ledes av en avdelingsleder. Avdelingen korttid, KAD og institusjon består pr. i dag av 10 seksjoner.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet lederansvar for seksjonen, dette innebærer ansvar for personal, økonomi, fag og drift
  • Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
  • Oppfølging av leger i spesialisering/ utdanningsløp
  • 40% klinisk arbeid
  • Avvik og klagebehandling
  • Bidra til godt partssamarbeid
  • Stillingen inngår i avdelingsleders ledergruppe
  • Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Korttid, KAD og Institusjon   

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert lege i Norge
  • Fullført turnustjeneste/LIS 1  
  • Må være spesialist eller under spesialisering, fortrinnsvis i allmennmedisin eller samfunnsmedisin. Andre relevante spesialiteter/ videreutdanninger kan vektlegges.
  • Lederutdanning og/eller solid ledererfaring
  • Erfaring fra omstillingsarbeid er en fordel
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig på ett nivå tilsvarende C1

Personlige egenskaper:

  • Godt humør, pålitelig og ærlig
  • Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
  • Høyt nærvær, faglig sterk og god til å dele kunnskapen med andre
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Medlem av ledergruppen i avdelingen korttid, KAD og institusjon med faste ledermøter
  • Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Bedriftshytte
  • Kulturtilbud
  • Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må fremlegges før tiltredelse
 
  • Bedrift
    Lillestrøm Kommune
  • Søknadsfrist
    16.06.2021
  • Sted:
    LILLESTRØM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LILLESTRØM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3901465
  • Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune