Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Trøndelag fylkeskommune

Seksjonsleder for HR

Offentlig forvaltning

Vi søker en strategisk og utviklingsorientert HR-leder i AtB som vil ha et helhetlig ansvar for AtB sin HR-funksjon. Vi søker etter deg med bakgrunn som gjør deg egnet til å utvikle og koordinere AtBs HR- tjenester slik at disse oppleves som brukervennlige og effektive.  

Den som blir tilsatt vil få en viktig rolle i å utvikle og støtte AtBs ledere og ansatte i å realisere AtB sine mål og strategier.  

Som seksjonsleder for HR vil du få personalansvar for medarbeiderne i HR-teamet, og du vil ha et overordnet leveranseansvar innen seksjonens oppgaveområder. Seksjonen skal utvikle systemer og nye arbeidsmåter, samt sikre etterlevelse av gjeldende regelverk. Som leder må du inspireres av å få til god samhandling og effektiv bruk av kompetanse på tvers i organisasjonen.  

Vi søker etter en erfaren leder som er nytenkende og har stor gjennomføringskraft og en god evne til å lede, motivere og prioritere.  

Som HR-leder vil du rapportere til direktør for administrasjon og virksomhetsstyring og delta i dennes ledergruppe. 

Arbeidsoppgaver:

Strategisk utviklingsarbeid innen HR som understøtter AtBs virksomhet og samfunnsoppdrag. 
HMS ansvar. 
Sikre at AtB til enhver tid har en oppdatert, moderne og funksjonell HR-funksjon. 
Gi kontinuerlig og oppdatert HR-faglig støtte og veiledning/rådgivning til ledere i forbindelse med utøvelsen av deres helhetlige personalansvar. 
Støtte lederne og være delaktig i rekrutteringsarbeid. 
Tilrettelegge for kompetanseutvikling i AtB.  
Forberedelse, gjennomføring og oppfølging av lønnsforhandlinger. 
Delta i utviklingsprosjekter innen organisasjon-, ledelse- og medarbeiderutvikling. 
Tilrettelegge for, samt følge opp prosesser innen arbeidsmiljøutvikling som sikrer et godt og inkluderende arbeidsmiljø. 
Fokus på Employer Branding som bidrar til at vi er til stede for å sikre langsiktig merkevaregjenkjenning og omdømme, og som bidrar til at vi tiltrekker oss, utvikler og beholder de riktige ressursene. 
Videreutvikle og ta ansvar for en effektiv kontoradministrasjon.

Kvalifikasjoner:

Høyere relevant utdanning. 
Oppdatert HR kompetanse. 
Ledererfaring (fortrinnsvis innen HR).  
God kjennskap til administrative systemer, samt lovverk og rammevilkår innen HR, HMS og offentlig sektor. 
Gode kommunikasjonsevner og erfaring fra internkommunikasjon. 
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk. 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er en god relasjonsbygger, som tar initiativ og som skaper gode resultater i samarbeid med andre. Du har en evne til å motivere dine medarbeidere og medledere og bidrar til et godt arbeidsmiljø. Strategiske og analytiske evner, en strukturert arbeidsform og gjennomføringsevne vil bli vektlagt. 

Lederegenskaper og personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. 

Vi tilbyr:

Et trivelig arbeidsmiljø der vi har fokus på å jobbe løsningsorientert og resultatfokusert med gode beslutningsprosesser. 
God mulighet for faglig og personlig utvikling.  
Lønn etter avtale.  
Offentlig tjenestepensjon i KLP og gode forsikringsordninger.
Sentralt beliggende arbeidssted med garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget. 


Iht. offentlighetsloven kan søker be om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Ønsket må begrunnes. Om unntak ikke blir akseptert, vil søker bli varslet og få mulighet til evt. trekke sin søknad.  

Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.  
 
Hos oss vil du få utfordrende oppgaver i et arbeidsmiljø der vi sammen er opptatt av å utvikle AtB til det beste for Trøndelags innbyggere. Vi ønsker å ivareta og bygge videre på et arbeidsmiljø som er preget av arbeidsglede, entusiasme og teamfølelse. Hva du selv bringer med deg inn i organisasjonen er derfor viktig for oss - ikke bare av erfaring og kompetanse, men også av engasjement og humør.