• Företag
    Rana kommune
  • Ansökningstiden
    14.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6079618
  • Se här för andra jobb från Rana kommune
Ledigt jobb

Rana kommune

Seksjonsleder drift- og vedlikehold

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Avdelingen har i dag 75 ansatte og består av daglig leder med sekretærer og seksjonsledere for bolig, renhold og drift-og vedlikehold. Avdelingen har også egne prosjektledere i stabsfunksjon som gjennomfører store og små investeringsprosjekter innen bygningsforvaltningen i byggdrift.

Byggdrift har i dag ansvaret for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunes bygningsmasse som for tiden er på 213 581 m². Byggdrift er organisert med administrasjon pr. tiden plassert i Mellomvika. Driftsteknikere (17 stk) er også plassert i Mellomvika og har verksted, garderober og spiserom der.
Seksjon for drift- og vedlikehold har fagansvarlige ingeniører/sivilingeniører innenfor Elektro, VVS og Bygg som har ansvaret for arbeidsoppgavene i faggruppene og jobber tett opp mot driftstekniker. Organiseringen i dag er satt opp med soner og har et antall bygg som driftsteknikere er ansvarlig for.

Byggdrift har ledig 100% stilling som seksjonsleder for drift- og vedlikehold

Rana kommune benytter FDVU-systemet Facilit som er vårt viktigste verktøy og som benyttes i planlegging av drift og vedlikehold. Vedlikeholdsoppgaver som avvik/tilstand og periodiske oppgaver utføres som FDV-oppgaver i Facilit i tillegg til helpdesk-oppgaver generert av brukere. Internkontroller elektro og brann blir også generert fra Facilit. Brannrapporter og internkontrollrapporter er også en del av bokmodulene i Facilit. Rana kommune har ca 40 SD-anlegg (sentral driftskontroll) for overvåking av bygg. Dette styres fra kontrollrom i Mellomvika hvor vi har driftspersonell som styrer varme, ventilasjon, adgang og lås.

Utfordringene vi møter er varierte og spennende og gir oss mulighet til å benytte den tekniske og menneskelige siden av oss.

Åpenhet – Respekt – Samarbeid – Tillit.

Arbeidsområde / arbeidsoppgaver:

  • Ivareta alle kommunale bygg og bidra til gode arbeidsforhold for alle i seksjon.
  • Budsjettansvar og personalledelse i seksjon.
  • Fordele budsjetter til fagansvarlige som inneholder vedlikehold, drift, elektro, VVS og energi for alle kommunale bygg.
  • Gi råd og bistå i prosjekter sammen med fagansvarlige og det vil være behov for tverrfaglig kunnskap innenfor elektro, SD-anlegg (automasjon), VVS og bygg.
  • Bistå med energiledelse og motivere til effektiv drift for å hindre økning i energiforbruk.
  • Ha ansvar for å utvikle detaljerte vedlikeholdsplaner som vil bidra til å optimalisere drift og vedlikehold.
  • Utvikle og optimalisere driftsteknikertjenesten.

Som leder vil du spille en nøkkelrolle med å utvikle avdelingen i retning mot effektivt vedlikehold.

Din kompetanse vil være avgjørende for å forbedre og effektivisere vedlikehold og drift som igjen skal gi fornøyde brukere av våre bygg.

Kvalifikasjonskrav:

  • Vi søker etter kandidater med relevant utdanning på høyskole/fagskole – nivå, med høy tverrfaglig kompetanse innen eiendomsdrift.
  • Ledererfaring
  • Erfaring med budsjettarbeid og økonomistyring
  • Gode datakunnskaper
  • Førerkort klasse B

Personlig egnethet / personlige egenskaper:

  • Vi søker etter en person som liker å dele kompetanse med andre. Du må like utfordringer og jobbe på tvers av seksjoner/avdelinger være strukturert og kvalitetsbevisst.
  • Sette klare mål for seksjonen, være målbevisst, besluttsom og løsningsorientert.
  • Det er viktig at du har evne til å engasjere og motivere dine medarbeidere. Du må også kunne heve blikket og tenke strategisk og helhetlig
  • Gode kommunikasjonsegenskaper, skriftlig og muntlig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:

  • Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse.
  • Et godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer
  • Lønn etter avtale

Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.

Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).

Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.

Det vil bli tatt hensyn til interne søkeres som oppgir å ha fortrinnsrett. Det må være avklart med arbeidsgiver.

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss her. 

Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

 

  • Företag
    Rana kommune
  • Ansökningstiden
    14.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6079618
  • Se här för andra jobb från Rana kommune