Vacancy

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder avdeling Flyktning

Offentlig forvaltning

NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".

Vi søker nå en fast seksjonsleder til vår Flyktningavdeling. Er du en engasjert leder med interesse for personaloppfølging og medarbeiderutvikling? Som seksjonsleder i Flyktningavdelingen vil du ha personalansvar for nær 50 medarbeidere og jobbe tett med avdelingsleder som har det øverste faglige ansvaret for avdelingen. Du vil spille en nøkkelrolle i medarbeiderutvikling og oppfølging, samt sikre effektiv og god personaladministrasjon. Bli med på laget og bidra til å skape et inkluderende miljø for både medarbeidere og flyktninger!

Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innenfor relevant område, f.eks  HR, organisasjon og ledelse, samfunnsvitenskapelige fag o.l. Solid og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Solid erfaring med personalledelse av kunnskapsmedarbeidere  
  • God kunnskap om, og gjerne erfaring fra Navs tjenesteområder og samfunnsoppdrag
  • Gjerne kjennskap til, og erfaring fra, arbeid på integreringsfeltet.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres og utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent (nå HK-dir).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, helhetstenkende og strukturert
  • En god relasjonsbygger som er trygg i personallederrollen
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Stor arbeidskapasitet med evne til å motivere og engasjere 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Et utviklingsorientert og moderne NAV-kontor med et godt fagmiljø
  • Spennende lederoppgaver hos en viktig samfunnsaktør
  • Gode lederkollegaer og et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
  • Lederutviklingsprogram
  • Mulighet for fysisk aktivitet og trening som en naturlig del av arbeidshverdagen
  • En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
  • Kommunal tilsetting i kode 3429 Seksjonsleder, Lønn i henhold til hovedtariffavtalen.
  • Moderne og helsefremmende lokaler (ABW - Activity Based Workplace) sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal, 10 minutter med tog fra Oslo S
  • Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 

Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet